به گزارش هنرآنلاین ، "سرنوشت" نام اثری است که سعید کرمی آهنگساز و تک‌نواز کلارینت آن است.

کرمی سال‌های زیادی را در ترکیه به آموختن و اجرای موسیقی پرداخته است. او اهل زنجان است و در خانواده‌ای بزرگ شده که موسیقی در آن نقش مهمی داشته است. مادرش دف می‌نوازد و برادرش هم نی‌نواز است.

کرمی از 23 سالگی نواختن گیتار و بعد نواختن فلوت و کلارینت و ساکسیفون را در زنجان آغاز کرد. مجید محجوبی نخستین استاد او در این شهر بود. کرمی سپس برای آموختن بیشتر راهی تهران شد و نزد استادانی مانند شهرام رکوعی، مجید سینکی، مصطفی منفردمنش و داوود بحری‌نژاد آموزش دید. او در ادامه کلاس‌های سولفژ و تئوری موسیقی را در تهران ادامه داد.

کرمی پس از مدتی برای آموختن کلارینت به ترکیه رفت. او در ترکیه با استادان زیادی کار کرد که برخی از آن‌ها عبارتند از نایل یاووزاوگلو - رهبر ارکستر جَز ترکیه و استاد تئوری موسیقی و سولفژ، ارجان یالازان استاد دانشگاه استانبول، اونرای ایدمیر، آلپر دمیر استاد دانشگاه اگی ازمیر و استاد ساز قانون، تورگوت یامالی، تولگا آکشیت، بیلال کارامان، امری یوژلن استاد آواز.

کرمی در چند سال گذشته در مناطق مختلف ترکیه اجراهایی را به صحنه برد و در مسترکلاس‌های مختلف شرکت کرد. او با موسیقی سنتی ترکیه، موسیقی مقامی ترکیه و موسیقی پاپ ترکیه آشنایی دارد. او دستگاه‌های موسیقی ایرانی و ترکی را روی ساکسیفون و کلارینت سُل(ترکی) اجرا می‌کند.

در ادامه می‌توانید قطعه "سرنوشت" از این آهنگساز و تک‌نواز کلارینت را دانلود کنید.