سرویس موسیقی هنرآنلاین: علیرضا افضلی خواننده و ترانه‌سرای پاپ، فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را از سال 1388 آغاز کرد و اولین قطعه موسیقی او با همکاری مسعود صادق‌لو با عنوان "هوای بارون" منتشر شد.

"داغونم"، "من ازت ممنونم"، "بسوزون"، "هر جا میرم"، "جاده چالوس"، "میگذره" و "تنهایی" از دیگر قطعه‌هایی است که تاکنون از افضلی منتشر شده است

او درباره کارهایی که در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: قرار است به‌زودی دهمین کار خود به نام "صدات" را پخش کنم. پس از آن نیز برای انتشار آلبوم آماده می‌شوم.

این خواننده پاپ درباره این که چرا تاکنون صرفاً تک‌قطعه منتشر کرده است، توضیح داد: هدف من رسیدن به سطح اول موسیقی و اجرای کنسرت است. سعی دارم با پخش قطعات کاملاً حرفه‌ای‌ای کم‌کم پیش می‌روم و این قول را به مخاطبانم می‌دهم که به‌زودی برایشان کنسرت نیز اجرا خواهم کرد.

افضلی توضیح داد: درست است از نظر مالی، هزینه بیشتری صرف تولید و انتشار تک قطعه می‌شود، اما به نظر من برای شروع در این حرفه نیاز است که خواننده با این کار سبک خود را پیدا کند و مخاطبان خود را غربال کند تا برای تولید آلبوم بداند قرار است چه کند و برای چه طیف از مردم دست به تولید بزند.

افضلی با انتقاد از کسانی که به تعبیر او بدون داشتن صدای مناسب وارد حرفه موسیقی شده‌اند، گفت: دوست ندارم نامی از کسی ببرم، اما خیلی از این دوستان بدون دارا بودن صدا و فقط به‌صرف آهنگسازی و تنظیم خوب، گوش مردم را طوری پر می‌کنند که به نظر برسد خواننده صدای خوبی دارد. این‌ها همان‌هایی هستند که یک‌شبه معروف می‌شوند، اما در اجرای زنده هیچ حرفی برای گفتن ندارند. من ادعایی ندارم ‌که صدای خوبی دارم، اما به جرئت می‌توانم سر حرفم باشم و اجرای زنده خوبی داشته و حرف برای گفتن داشته باشم. البته به کسی که کارش یک‌شبه "هیت" می‌شود باید تبریک ‌گفت.

او ادامه داد: در این میان خیلی‌ها هم هستند که با بازخوانی آهنگ‌های خوب و تاپ قدیمی و نوشتن ترانه جدید بر روی آن‌ها، سعی می‌کنند خودشان را به مردم تحمیل کنند. در مورد خودم تا به ‌حال سعی کرده‌ام موزیکی تولید و روانه بازار موسیقی کشور کنم که نه کاور باشد نه سبک خاص شخص دیگری. ما خواننده‌های بزرگی داریم که نام بردن تمامی آن‌ها در این مقوله نمی‌گنجد. خیلی از این عزیزان در این حرفه بزرگ و پیشکسوت‌ هستند، اما من همیشه از بیرون سعی کردم تماشا کنم و تمام نکته‌های مثبت یک‌ خواننده‌ خوب مردمی را دریابم و رهروی او باشم نه مقلد و الگوبردار. همیشه سعی کرده‌‌ام بدون اینکه از کسی تقلید کنم ببینم نقاط مثبت کارش چیست؟ اگر کسی در کارش موفق بود، رمز موفقیتش را بدانم. تأثیر مثبت آن‌ها کمک شایان توجهی به رشد من داشته و با جمع‌کردن نقاط مثبت و اعمال آن‌ها درروند کاری‌ام به تولید بهترین‌ها اقدام کنم.

خواننده پاپ در پاسخ به این پرسش که تا چه حد به آینده موسیقی در ایران امیدوار است، بیان کرد: من در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره‌ موزیک نظر بدهم، اما می‌توانم برای بهبود آینده موسیقی کشور یک پیشنهاد بدهم. اگر موزیک یکی از دوستان خواننده فراگیر شد، دیگر همکاران از او تقلید نکنند و دنباله‌رو او نشوند و کار تکراری نکنند. اگر دقت کنید می‌بینید بیشتر موزیک‌هایی که منتشر می‌شوند، شباهت‌های زیادی با هم دارند.

افضلی در پایان با تشکر از گروه خود گفت: خدا را شاکرم که تا به ‌حال با تیمی که کار می‌کنم به مشکلی برنخورده‌ام و تمام بچه‌ها از جان‌ودل مایه گذاشتند. جا دارد از آن‌ها نام ببرم. برادر عزیزم انوشیروان تقوی که همیشه بهترین بوده و کهنه‌کار این حرفه است. همین‌طور مدیر برنامه‌هایم امیرحسین جوادی که در تمامی مراحل همگام با من بوده و تمامی استرسی که در این کار هست را با من شریک می‌شود.