به گزارش هنرآنلاین ، آلبوم "گره" که شامل تک‌نوازی نی سیامک جهانگیری در دستگاه سه‌گاه و راست‌پنجگاه است، از سوی نشر ماهور روانه بازار نشر موسیقی شد.

این نوازنده نی، آهنگساز و مدرس دانشگاه در مورد آلبوم خود توضیح داد: "گره" تلاشی است در اجرای سازِ نی که در برگیرنده‌ی مؤلفه و دل‌مشغولی‌های نوازنده‌ی آن است. این مجموعه شامل اجرای دو کارگان (رپرتوار) در دستگاه سه‌گاه و راست‌پنجگاه است.

جهانگیری افزود: در دستگاه سه‌گاه اگرچه وفاداری به ساختار و توالی گردش نغمگی تابع ساختار ردیف دستگاهی است، اما در شکل‌گیری و بسط و گسترش قسمت‌های آوازی و ریتمیک اثر، استفاده از فضاهای صوتی دیگرِ این ساز چه در گستره‌ی صوتی و چه در رنگ‌آمیزی صداها و نهایتاً نحوه‌ی ارائه‌ی جمله‌بندی‌ها رنگ و بوی دیگر دارد.

او در مورد اجرا در دستگاه راست پنجگاه خاطرنشان کرد: این نگاه در دستگاه راست‌پنجگاه آزادانه‌تر از قبل پیش می‌رود، چنان‌که توالی گوشه‌ها و نحوه‌ی چیدمان و بسط و گسترش مُدهای مختلف در مُدگردی‌ها مسیر و ترکیبات دیگرگون دارد. از طرفی اجرای دستگاه راست‌پنجگاه در این مایه (کوک فا) به لحاظ انگشت‌گذاری و اجرا در بسیاری از گردش نغمگی و مُدگردی‌ها برای سازِ نی چالش‌برانگیز بوده و در این اجرا به منظور معرفی این کارگان اجرایی برای سازِ نی تلاش شده است.

جهانگیری فراگیری ساز نی را نزد عبدالنقی افشارنیا را آغاز کرد و پس از ورود به دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران نوازندگی را نزد محمدعلی کیانی‌نژاد دنبال کرد.

این هنرمند در زمینه تألیف کتاب و سی‌دی برای آموزش ساز نی فعالیت‌های زیادی کرده است.

آلبوم‌هایی چون "می‌رسد باران"، "ترنمی برای صبح"، "۲۴ چهارمضراب از ابوالحسن صبا"، "بدرقه‌ ماه"، "در رگ تاک" و اجرای "ردیف استاد محمود کریمی" بخش کوچکی از فعالیت‌های جهانگیری در زمینه‌ موسیقی هستند.