سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت حسین زمان خواننده پاپ سوم مرداد در دو سئانس 18:30 و 21:30 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد. این اولین کنسرت زمان بعد از 17 سال است.

او در این کنسرت با همراهی ارکستری 30 نفری به رهبری صابر جعفری روی صحنه می‌رود و گلچینی از قطعات گذشته خود را به همراه چند قطعه جدید اجرا می‌کند. در این کنسرت بابک ریاحی‌پور، حسن فراهانی و حسین شریفی که سابقه همکاری با زمان را دارند به‌عنوان نوازنده حضور خواهند داشت.

نشست خبری کنسرت زمان دوشنبه 24 تیرماه در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد. در این نشست به‌جز او، صابر جعفری رهبر گروه و بهنام ولی‌زاده نماینده شرکت تماس و سرمایه‌گذار کنسرت حضور داشتند.

زمان در ابتدای این نشست توضیح داد: باور کنید دلیل این که چرا من نتوانستم 17 سال فعالیت کنم، برای خودم هم خیلی مشخص نبود. در این مدت وقتی از مراجع مختلف سؤال می‌کردم، هیچ پاسخ مشخصی دریافت نمی‌کردم. مسئولان ارشاد به من می‌گفتند، "به ما دستور داده شده و ما هم باید این دستور را اجرا کنیم."

او ادامه داد: من فعالیت کردن را حق خودم می‌دانم، چرا که موسیقی پاپ بعد از انقلاب را من و هم‌نسلانم شکل دادیم. در 17 سال گذشته همیشه پیگیر گرفتن مجوز فعالیتم بودم. یک سال و نیم پیش مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد از من خواست که به دیدارش بروم. خیلی صمیمانه به من گفت، "ما می‌خواهیم که شما دوباره فعالیت کنید" و به من گفت، "چند تک‌قطعه تولید کن". من این کار را انجام دادم و قطعه‌ها مجوز گرفت. بعد درخواست کنسرت دادم، اما باز مشکلاتی ایجاد شد. پیگیر شدم و بالاخره توانستم مجوز برگزار کنسرت را هم بگیرم. در حال حاضر به لحاظ قانونی مجوزهای لازم را گرفته‌ام و امیدوارم تا روز اجرا مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به این که امثال او وظیفه خود را انجام می‌دهند، گفت: سال 1375 وقتی کارم را در موسیقی شروع کردم، اعتقاد شخصی‌ام این بود که پاپ نیاز جامعه است. نسل جوان به این موسیقی نیاز و علاقه دارد و نمی‌شود منکر آن شد. همان زمان خشایار اعتمادی، قاسم افشار، علیرضا عصار و خیلی‌های دیگر بودند که در کنار هم موسیقی پاپ بعد از انقلاب را به بهترین شکل احیا کردیم.

او تأکید کرد: ما تمام تلاش خود را در زمینه احیاء موسیقی انجام دادیم، اما همان زمان افرادی بودند که بیشتر به فکر تجارت بودند تا بازسازی پاپ. در نتیجه به دلیل قدرت زیاد آن‌طور که باید نتوانستیم دوام بیاوریم. در کل با موسیقی که امروز به‌عنوان پاپ ارائه می‌شود موافق نیستم، اما منکر آن هم نمی‌شوم. به نظر من باید فرهنگ‌سازی درست شود تا شاهد رشد این ژانر باشیم.

زمان ادامه داد: در کنسرت پیش رو قطعاتی از آلبوم‌های منتشرشده به‌علاوه چند قطعه که تا به حال اجرای صحنه‌ای نداشته اجرا خواهیم کرد، ضمن آنکه چند تک‌قطعه جدید نیز اجرا خواهد شد.

این خواننده همچنین گفت: از قیمت بالای کنسرت‌ها به‌شدت ناراضی و آزرده هستم، اما قیمت‌گذاری‌ها دست ما نیست، از طرفی هزینه‌ها آن‌قدر بالاست که برگزاری کنسرت در تهران با کمتر از این قیمت‌ها، امکان‌پذیر نیست. از همین تریبون از مسئولان می‌خواهم که به خاطر مردم تلاش کنند قیمت بلیت کنسرت‌ها پایین بیاید.

زمان در پایان با اشاره به این که وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست، تأکید کرد: در کل آدم سیاسی نیستم، نه اینکه تفکرات سیاسی نداشته باشم، بلکه از هیچ گروه و دسته‌ای وام نمی‌گیرم، حتی اگر متوجه شوم از اسمم در کارهای انتخاباتی استفاده می‌شود قطعاً موضع می‌گیرم. این را هم بگویم که حاضر نیستم در هیچ برنامه صداوسیما شرکت کنم.

در ادامه صابر جعفری رهبر ارکستر این کنسرت گفت: ارکستر ما متشکل از 30 نفر هستند که ارکستر زهی هم شامل آن می‌شود. گروه ما را تعدادی از نوازندگان شناخته‌شده تشکیل می‌دهند که در میان آن‌ها نوازنده دهه هشتادی هم دیده می‌شود. این درخواست خود آقای زمان بود تا به نسل جوان که عرصه برای حضور ندارند میدان داده شود.

او ادامه داد: ارکستر ما پاپ کلاسیک است. تمام سازها زنده هستند و از هیچ‌گونه لپ‌تاپی استفاده نمی‌شود.