به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری "راد نواندیش"، بردیا صدرنوری نوازنده، آهنگساز و مدیر جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) هم‌زمان با سالگرد تولد استاد همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی کشورمان دلنوشته ای را منتشر کرد.

در یادداشت بردیا صدرنوری آمده است: "حدود بیست دقیقه تلفنی صحبت کردیم. از نکاتی که فرمودند مشخص بود به دقت فراوان کارم را گوش کرده‌اند... در خواب هم نمی‌دیدم که شاید روزی بتوانم با یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان و موسیقی دانان عصرمان دقیقه‌ای درباره توانایی‌ها و راه موسیقایی‌ام، صحبت و مشورت نمایم. خضوع و فروتنی ایشان من را به شدت تحت تأثیر قرار داد. برایم باورپذیر نبود که یک استاد مسلم موسیقی تا این حد برای کار و تلاش جوانی که در ابتدای راه است، احترام قائل باشد. آن بزرگ‌مرد کسی نبود جز همایون خرم موسیقی ایران و انسان والایی که برای اولین بار در سال 1375 و در یک محفل خصوصی با تردید و ترس، بخشی از آثار ضبط شده‌ام را در یک نوار کاست به ایشان تقدیم کردم. کمی بعد از مهمانی در کمال ناباوری پیام مرا پاسخ دادند و با آن مکالمه طولانی مرا به ادامه کار دلگرم کردند.

درک وشناخت عمیق ایشان از موسیقی، در کنار ویژگی‌های منحصربه‌فرد اخلاقی، از همایون خرم استاد به تمام معنا ساخته بود. واقعیت این است که همین سجایای اخلاقی، ماندگاری آثار جاودان موسیقایی‌شان را در میان مردم دوچندان نموده است.

همان سال‌ها روزی به من گفتند که قراری بگذاریم تا نوازندگی‌ام را از نزدیک ببینند. اما صد افسوس که فرصت‌ها سریع می‌گذرند و این فرصت نیز در میان ایام فروش پیانوی خودم، مشغله کاری و حجب و حیای دوران جوانی‌ام از دست رفت. تا اینکه بالاخره در پاییز سال 1391 و با پیشنهاد به دوست گرانقدرم مهندس رضا خرم- فرزند استاد – و مشورت با ایشان قرار شد برای اجرای کنسرتی در اسفند 1391 افتخار همراهی با استاد را داشته باشم که قسمت به گونه‌ای دگر رقم خورد و من ماندم و حسرت سال‌هایی که می‌توانستم از برکت وجودشان بهره جویم و از این دریای معرفت جرعه‌ای بنوشم.

امروز بسیار خرسندم که با همراهی خانواده استاد، به‌ویژه مهندس رضا خرم راه ایشان را در اخلاق مداری، معرفت‌شناسی موسیقی و توجه به نوجوانان و جوانان هنرمند با جشنواره و جایزه همایون خرم ادامه می‌دهیم. باشد که مقبول درگاه الهی، همایون خرم و طبع مردم صاحب نظر شود. / بردیا صدرنوری.

جشنواره و جایزه همایون  خرم (نوای  خرم) از جمله رویدادهای معتبر حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که طی سال‌های اخیر با حمایت خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر 18 سال توسط موسسه فرهنگی هنری "راد نواندیش" با مدیریت بردیا صدر نوری برگزار می‌شود.

نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) می‌توانند با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان موسیقی ایران که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کنند.