سرویس موسیقی هنرآنلاین: نخستین کنسرت روزبه بمانی، شاعر، ترانه‌سرا و خواننده، چهارشنبه‌شب در برج میلاد توسط موسسه آوای هنر برگزار شد.

نخستین اجرای بمانی با شعر "من حافظم" آغاز شد. بمانی در حالی ترانه"غمگین‌ترین ترانه‌های جهان را سروده‌ام" را دکلمه کرد که بر روی میزی در حال نگارش متن آن بود و سپس با همراهی طرفدارانش متن را کامل خواند و گفت: در این چند روز دائم داشتم فکر می‌کردم که این همه سال از حس خودم و دنیا با شما حرف زدم و حالا باید در این چند لحظه چه بگویم در حالی که نه شعری دارم نه گاهی واژه‌ها معنی می‌دهند. امشب اولین اجرای خودم را درکنار شما هستم. دم شما گرم که دراین چند سال از من حمایت کردید. این چند قدم شاید کوتاه باشد اما تا چهل سالگی من طول کشید.

او سپس به اجرای آهنگ "خسته شدم" پرداخت که با مطلع" بدبختی است که شاعر یک شهر باشی عشقت نخواهدت" را خواند.

پس از این اجرا، بمانی به سراغ پاییزی‌های عاشقانه‌اش رفت و ترانه "پاییز " را به همه متولدین پاییز تقدیم کرد. این اجرا با یک پرفورمنس همراه بود که بسیار بر روی حال و هوای صحنه تاثیرگذار بود.

بمانی سپس به سراغ اجرای " شلیک" رفت و پیش از آن گفت: یکی از دلایلی که من این ترانه را بیش از حد دوست دارم این است که در تمام ترانه‌هایم سعی کردم بنویسم که عشق مسئله عاشق است و انهایی که عاشق نیستند اما دروغ هم نمی‌گویند را دوست داشته باشیم.

او پس از اجرای این قطعه ادامه داد: خواندن هم کار دل انگیزی است وگرنه در چهل سالگی این کار را نمی‌کردم، 20 سال را با شما خواندم و با ترانه‌هایم. یکی از بزرگترین دستاوردهایم این است که شعرم یادم نرفته است.

این ترانه سرا همچنین افزود: داشتن تعداد زیادی ترانه فراموشی می‌آورد اما من امشب به یاد همه خواننده‌هایی که افتخار همکاری با آن‌ها را داشتم ترانه‌هایم را می‌خوانم. سپس ترانه "عاشقی" را اجرا کرد.

حالا فضای سالن برج میلاد سرشار از شور و عشق است و همه با هم یک صدا بمانی را در اجراهایش همراهی می‌کنند. ترانه‌هایی که سال‌هاست زمزمه اهل دل است و خواندن در کنار خالق آن‌ها بیش از هرچیز مخاطب را سرمست می‌کند.

"سلام" قطعه بعدی این خواننده است که می‌گوید "یک عمره کار من همین شده مدام تو رد بشی و من فقط بگم سلام". پس از آن نیز بمانی قطعه "کجا باید برم" را اجرا کرد که نخستین بار این قطعه در فیلم "لاتاری" ساخته محمدحسین مهدویان شنیده شد و باعث شد بمانی بیش از گذشته مورد وثوق قرار گیرد.

اجرای این قطعه با نمایش ویدئو کلیپ‌های این خواننده همراه شد که پیش از این در فضای مجازی منتشر شده بود.

بمانی پس از این اجرا به سراغ ترانه "به من نگوعاشق" رفت و پیش از آن گفت: باید تمرین کنیم تا جواب نه شنیدن را هم یاد بگیریم. او یادی هم از قربانیان اسیدپاشی کرد.

در ادامه این شب، بمانی با اشاره به حضورش در نمایش "بی بی و سرباز دل" از سفر به دور دنیا و آموخته‌هایش گفت و ادامه داد: خوب است که فقط یک آلبوم داشته باشی که همه ترانه‌هایش را می‌دانند، اما از بعد از ماه محرم و صفر آلبوم بعدی‌ام منتشر می‌شود ودر کنسرت بعدی دستم تا این اندازه برای شما رو نیست.

بعد از آن نیز از رضا تاجبخش دعوت کرد که به روی سن بیاید و قطعه "بغض سی ساله" را با هم اجرا کنند. تاجبخش پیش از اجرا گفت: همیشه برای دیده شدن یک اثر هنری یکسری مولفه‌ها وجود دارد و در کشور ما مرزهای این اتفاق جابه جا شده است. می‌خواهم بگویم روزبه بمانی در پخته‌ترین سن ممکن و جای ممکن یعنی در چهل سالگی شروع کرده است و این اتفاق خوبی است.

سپس بمانی ادامه داد: این دو خط ترانه غمگین‌ترین ترانه من تا امروز است که حتی خودم برای تنهایی این آدم دلم می‌سوزد؛ و بعد "شدم مثل یه ابری که زمستونم نمیباره دیگه این بغض سی ساله شکستن بر نمیداره" را با تک نوازی پیانوی رضا تاجبخش خواند.

پس از اتمام اجرا نیز ادامه داد: روی این صحنه نمی‌شود دروغ گفت، این مسیر سخت گذشت ولی گذشت، اگر امروز اینجا هستم، فقط به عشق شما بود که طی شد.

"جنون"،"یعنی تموم"،"خودم خواستم"،"بدون تاریخ، بدون امضا" ترانه‌های بعدی بودند که بمانی در نخستین شب اجرای کنسرتش آن‌ها را روی صحنه اجرا کرد.

نخستین اجرای کنسرت بمانی به رهبری امید علیزاده و کارگردانی وحید امینی در حالی به پایان رسید که به خواست مخاطبان "کجا باید برم" بار دیگر اجرا شد و شب خاطره انگیزی را برای دوستداران بمانی رقم زد. اجراهایی که همراه با پرفورمنس، رنگ و نور و دکور مناسب حال و هوای دیگری را برای دوستدارانش به ارمغان آورد.