سرویس موسیقی هنرآنلاین: شهرام توکلی آهنگساز، مدرس دانشگاه و رهبر ارکستر آکادمیک پایتخت درباره اجرای پیش روی خود به هنرآنلاین گفت: روز سه‌شنبه 11 تیرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت با همراهی ارکستر شماره یک پایتخت، گروه کر بزرگسالان تنال، گروه کر کودک و نوجوان نامیرا و گروه کر کودک نوجوان روی صحنه خواهیم رفت.

او ادامه داد: رپرتوار ما در بخش اول با اجرای گروه کر از "کارمینا بورانا" است. در بخش دوم اورتور "ویلیام تل"، والس "بوران"، یک قسمت از "باله فندق‌شکن"، والس از باله "هفت زیبا"، "نکتورن" برای ویلن‌سل و ارکستر با تک‌نوازی ویولن آتنا اشتیاقی اجرا می‌شود. بخش آخر اجرای "کونگا دل فوگو نوو" (Conga del Fuego Nuevo) است که یک قطعه آمریکای جنوبی است.

توکلی اضافه کرد: ارکستر آکادمیک پایتخت شامل سه ارکستر مختلف است. ارکستر شماره یک شامل نوازندگان بالای 15 سال با توانایی بالا است. ارکستر شماره دو نوازندگان تا 15 سال را شامل می‌شود و ارکستر شماره سه شامل افراد زیر 15 سال است که در مرحله آموزشی به سر می‌برند و در سطح اجرایی متوسط قرار دارند.

او در ادامه با این اشاره به این که اجرای پیش رو ارکستر آکادمیک پایتخت به لحاظ مالی بیشتر ضرر به همراه دارد تا سود، گفت: تنها سود ما این است که یک کار فرهنگی انجام می‌دهیم. ما مجموعاً 120 نفر هستیم که با توجه به هزینه‌ها، فروش بلیت بالغ بر 40 میلیون تومان برای ما سودآوری خواهد داشت که در شرایط فعلی امکانش وجود ندارد.

توکلی در پایان گفت: چهارم مرداد نیز در سالن رودکی با ارکستر یک و دو پایتخت اجرایی متفاوت با رپرتوار متفاوت و این بار به‌صورت باکلام خواهیم داشت، در این برنامه میثم اکبری و مهدی آقا محمدی خواننده‌های ما هستند و قطعات کلاسیک، ایرانی و آذری اجرا می‌شود.

ارکستر آکادمیک پایتخت سال 1395 تشکیل و اولین کنسرت رسمی ارکستر تیرماه 96 برگزار شد. تشکیل این ارکستر آموزشى نوعی ایده‌بردارى از رویکرد آموزشى "ال سیستما" است. در این سیستم آموزشى، هنرجویان از بدو شروع آموزش ساز تخصصى خود، هم‌زمان در ارکستر نیز نوازندگى می‌کنند.