به گزارش هنرآنلاین، اجرای جدید اپرای "حلاج" از اول مرداد روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت به همت موسسه آوای هنر از اول مرداد هر شب ساعت 21:30 در کاخ‌موزه نیاوران برگزار خواهد شد.

پرواز همای آهنگساز، خواننده و بازیگر اپرای "حلاج" که در یک سال اخیر این اپرا را در مجموعه فرهنگی کاخ‌موزه سعدآباد و تبریز و رشت و شیراز و تالار وحدت و سالن ایرانیان روی صحنه برد، درباره اجرای جدید گفت: قصد داشتیم مردادماه اپرای "حلاج" را مجدداً در کاخ‌موزه سعدآباد به روی صحنه ببریم، اما در نهایت از اجرا در مجموعه سعدآباد منصرف شدیم و اپرا را در کاخ‌موزه نیاوران اجرا خواهیم کرد.

او ادامه داد: امسال اپرای "حلاج" را با هزینه و امکانات حرفه‌ای بیشتر به صحنه خواهیم برد. تغییرات عمده بیشتر در بخش اجرا و فرم و حرکات سماع و نمایشى همچنین استفاده از مدرن‌ترین سیستم ترى‌دى مپینگ (سه‌بعدی) و ساخت و چیدمان استیج و سکوهایی خواهد بود که برای مخاطبان تعبیه شده است.

همای با اشاره به این که چیدمانی مناسب و زیبا در نظر گرفته‌ شده است که مخاطبان به‌خوبی بتوانند برنامه را مشاهده کنند، عنوان کرد: ما بدون استفاده از چهره‌های سرشناس پنجاه و دو شب اپرای "حلاج" را به صحنه بردیم و قرار است برای 30 شب دیگر در نیاوران روى صحنه برویم. استقبال بی‌نظیر مخاطبان تنها دلیلی است که باعث شد اپرای "حلاج" را مجدداً اجرا کنیم.

این خواننده تأکید کرد: اجرای جدید با 12 نوازنده و یک همخوان و 15 بازیگر و سماع‌گر تکرار خواهد شد. خواننده و بازیگر نقش اول خودم هستم و محمدحسین صفری نقش شبلى را ایفا می‌کند.

همای درباره نحوه شکل‌گیری این پروژه توضیح داد: سرگذشت غم‌انگیز حلاج روایت‌گر بخش مهمى از ساختار اجتماعى و تاریخى و فرهنگى ایران است. پرداختن به این سوژه برایم بیشتر از هر چیزی در دوره و روزگار امروز اهمیت دارد.

پاشا هنجنی، سعید فهیمی، محمود نوذری، مسلم علیپور، میلاد علیپور، فرشاد رستمى اسفندیار شاهمیر، حمیدرضا یوسفی، سعید بهرامی و سپیده‌ ابراهیم نژاد نوازندگان این کنسرت خواهند بود و بهزاد جاودانفر نیز طراح حرکات این اپراست.

تهیه بلیت از هم‌اکنون در وب‌سایت شخصی همای و همچنین سایت تیوال و اپلیکیشن آپ امکان‌پذیر است.