سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر آکادمیک پایتخت به سرپرستی شهرام توکلی به همراه گروه کر تنال و گروه کر کودک و نوجوان نامیرا، 11 تیر در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. رهبری این کنسرت را توکلی و میلاد عمرانلو بر عهده دارند و آتنا اشتیاقی به‌عنوان تک‌نواز ویولن‌سل در آن حضور دارد.

توکلی دراین‌باره گفت: آخرین کنسرت ما اسفندماه سال گذشته در مجموعه برج آزادی برگزار شد که در آن آثاری از ویوالدی، موتزارت، دیابلی، چایکوفسکی و دورژاک را با دو رهبر ارکستر اجرا کردیم. در کنسرت جدید قطعاتی از چایکوفسکی، گارایف، سویریدف، مارکز و منتخبی از "کارمینا بورانا" از کارل ارف‌ اجرا می‌شود.

توکلی اضافه کرد: ارکستر آکادمیک پایتخت جنبه آموزشی دارد و هدف از تشکیل آن ایجاد فرصت و امکانی برای نوآموزان موسیقی است تا بتوانند ضمن کسب تجربه گروه‌نوازی از توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که نوازندگی در ارکستر به آن‌ها می‌دهد، بهره‌مند شوند.

او تأکید کرد: ارکستر آکادمیک پایتخت علاوه ‌بر رهبر، دو مربی برای گروه سازهای زهی و بادی دارد که این مربیان در آغاز هر جلسه تمرین، ابتدا موارد تکنیکی مربوط به قطعات را به‌طور جداگانه به نوازندگان آموزش می‌دهند و سپس کل ارکستر زیر نظر رهبر به تمرین روی قطعات می‌پردازند. تجربه کار گروهی، کنترل استرس، لذت نوازندگی، افزایش اطلاعات عمومی موسیقی و ایجاد تمرکز، از جمله توانایی‌ها و قابلیت‌هایی است که اعضای این ارکستر به آن دست می‌آورند.

ارکستر آکادمیک پایتخت شامل سه ارکستر شماره 1 متشکل از نوازندگان ممتاز بالای 15 سال، ارکستر شماره 2 متشکل از نوازندگان متوسط بالای 15 سال و ارکستر شماره 3 متشکل از نوازندگان زیر 15 سال است.