سرویس موسیقی هنرآنلاین: پدرام نیک‌سیرت تهیه‌کننده موسیقی و مدیر مجموعه فرهنگی سازباز، بانی فستیوال‌ شب‌های جَز درباره برگزاری پنجمین دوره این رویداد موسیقایی گفت: ما امسال قصد داشتیم دو فستیوال شب‌های جَز و شب‌های جنوب را به سمتی ببریم که بیشتر جنبه بین‌المللی داشته باشد و موزیسین‌های خارجی در کنار موزیسین‌های ایرانی روی صحنه بروند ولی در حال حاضر امکان اجرایی شدن این ایده پنجاه-‌پنجاه است و هنوز قطعی نشده است.

این تهیه‌کننده موسیقی در پاسخ به این سؤال که چرا برگزاری این فستیوال‌ها هنوز قطعی نشده است، عنوان کرد: یکی از مسائلی که ما با آن روبه‌رو هستیم مسائل اقتصادی است. دعوت از چند موزیسین خارجی به ایران و تأمین هزینه اسکان و دستمزد آن‌ها از عهده ما خارج است و این کارها باید با حضور اسپانسر صورت بگیرد وگرنه با این شرایط ما نمی‌توانیم تمام هزینه‌های آن‌ها را تأمین کنیم

نیک‌سیرت در ادامه افزود: البته همچنان در حال مذاکره هستیم و اگر موفق به جذب اسپانسر شویم، فستیوال شب‌های جَز ‌از پنجم تا 9 مرداد به‌طور هم‌زمان در سالن‌های فرهنگسرای نیاوران، تالار وحدت و اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد.

مدیر پروژه شب‌های جَز ضمن تأکید بر این مسئله که برگزارکنندگان فستیوال در چهار سال گذشته توانستند چند نفر از بزرگان موسیقی جز را به فستیوال بیاورند، گفت: اگر شرایط مساعد باشد می‌خواهیم فستیوال خود را به شکل گسترده‌تری برگزار کنیم و به همین خاطر برای امسال هم با تعدادی از بزرگان موسیقی جَز جهان صحبت کرده‌ایم.

نیک‌سیرت در پایان در پایان با اشاره به اینکه اگر موفق به جذب اسپانسر نشوند و هزینه حضور موزیسین‌های خارجی تأمین نشود برگزاری فستیوال‌ها را متوقف می‌کنیم، اظهار داشت: ما تاکنون فستیوال‌هایی با کیفیت استاندارد زیادی برگزار کرده‌ایم و من امروز می‌توانم از تک‌تک آن برنامه‌هایی که در گذشته برگزار کرده‌ایم دفاع کنم ولی واقعیت این است که حاضر نیستیم فستیوال‌های شب‌های جَز و شب‌های جنوب را تحت هر شرایطی برگزار کنیم. معتقدم اگر نتوانیم یک کیفیت جدید برای مخاطبان ایجاد کنیم بهتر است برگزاری این فستیوال‌ها را برای یک سال متوقف کنیم تا شرایط برگزاری یک فستیوال با کیفیت جدید فراهم شود.