سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمد معتمدی خواننده درباره فعالیت های خود در عرصه موسیقی توضیح داد: چندی پیش قطعه "غم دل" را برای تختی خواندم. این قطعه که در مایه ابوعطا ساخته شده آهنگى است اثر مرتضى خان محجوبى که شعر آن را رهى معیرى سروده و تقریبا جزو آثار شنیده نشده مرتضى خان است.

او ادامه داد: خانم فخرى ملک پور که از شاگردان مرتضى خان محجوبى بوده‌اند، این قطعه را براى بنده روایت کرده و مجید درخشانى آن را براى ارکستر تنظیم کردند. البته پیش‌تر این قطعه در رادیو اجرا شد که ما نتوانستیم فایل صوتى آن را پیدا کنیم.مضمون شعر و آهنگ، چنان با زندگى و مرگ تختى هماهنگ است که براى خودمان هم عجیب بود. طورى که انگار این قطعه عینا زبان حال تختى است و براى او ساخته شده است.

معمتمدی اضافه کرد: آخرین اجرای ما با گروه خنیاگران مهر بود که در حاشیه کنسرت پاریس در فستیوال جادوى پرستوهاى بهارى روی صحنه رفتیم و سپس بعد از بازگشت به ایران روز جمعه 30 فروردین ماه هم با همراهی ارکستر ملی اصفهان در سالن کوثر این شهر تاریخی با همراهی یک خواننده دیگر آقای مظفر شقیعی اجرای خوبی را پشت سر گذاشتیم.

او تاکید کرد: چندی پیش پستی را در صفحه استاد پرویز پرستویی عزیز در مورد شهدای بی‌گناه هواپیمای ایرباس دیدم. با دیدن این تصاویر و یادآوری آن حادثه‌ شوم بسیار متاثر شدم. به این فکر می‌کنم که اگرچه طبق فرمایش استاد پرستویی عزیز، مسئولان آنطور که باید و شاید برای این عزیزان و خانواده‌هایشان کاری نکردند و از بازماندگانشان دلجویی نکردند ولی من نوعی هم به عنوان یک هنرمند در حد وظیفه کاری برای این عزیزان انجام نداده‌ام.

این خواننده ادامه داد: یک درصد تصور کنید اگر این اتفاق برای یک کشور اروپایی یا خود آمریکا افتاده بود چه فیلم ها و چه موسیقی‌ها که برایش ساخته نمی شد و چه بناهای یادبودی که برایشان بنا نمی نهادند. در نتیجه بر آن شدم در اولین فرصت در حد توانم برای هم‌میهنان مظلومم که شهید شدند اثری بسازم.