سرویس موسیقی هنرآنلاین: مراسم نکوداشت آریان‌پور، مدرس، موسیقی‌پژوه و استاد نمونه دانشگاه‌های کشور در طول سال‌های فعالیت آموزشی در حضور  عبدالمجید کیانی، لوریس چکناواریان، محمد سریر، احمد صدری، الهیاری، حمیده جعفری و... انجام گرفت

در ابتدای مراسم بعد از قرآئت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران لوریس چکناوریان به عنوان اولین سخنران گفت: دوستی من و دکتر آریان‌پور امروز ٦٠ ساله شد از این بابت افتخار می‌کنم، آریان‌پور مقالات زیادی درباره اپرا دارد و من از شما بابت خدماتی که به اپرای وین کردید تشکر می‌کنم به امید روزی که اپرا در ایران هم آغاز شود.

او ادامه داد: همچنین امیدوارم اساتید و مدرسان خوبی برای پرورش جوانان به ایران دعوت شوند چون هنرستان موسیقی مثل سابق نیست.

مجید کیانی دومین سخنران برنامه هم گفت: قدمت دوستی ما ٥٠ ساله است و من روزی شاگرد برادر آریان‌پور بودم، برادرش از امیر اشرف تعریف زیادی می‌کرد و دل ما را با تعاریفش می‌برد.

او ادامه داد: این مرد سال‌ها برای موسیقی متفکرانه و کلاسیک، زحمت کشیده و باید مدیون او بود. به عقیده من باید در کنار موسیقی عامه‌پسند که بیشتر تولیدات را به خود اختصاص داده، موسیقی هنری هم جدی و فراگیر شود.

محمد سریر بعد از کیانی، روی سن حاضر شد و ضمن اشاره به قدمت دوستی خود و آریان‌پور گفت: این مرد نماد وقت‌شناسی بود و در عین جدیت، درس را برای شاگرد شیرین می‌کرد، او برای درس‌هایش منابع تصویری زیادی در کلاس استفاده می‌کرد.

او ادامه داد: جزوات او هنوز هم در دست شاگردان دیده می‌شود، برگزاری نشست و برنامه‌های آموزشی از جمله ابتکارات این مرد است. او از حضور خانم‌ها در موسیقی و فعالیت‌شان حمایت می‌کرد. این مرد زحمات زیادی برای هنر کشیده و نماد یک معلم راستین است.

دکتر مرتضی مشایخی داماد خانواده آریان‌پور نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های آریان‌پور شعری را در وصف او خواند.

سپس ویدئویی از شرح حال استاد پخش شد که او در این ویدئو از مخالفت خانواده با موسیقی، نسبت فامیلی با سهراب سپهری و... صحبت کرده بود.

سپس در انتهای برنامه از آریان‌پور برای سخنرانی دعوت شد، او در این مراسم گفت: این چند ماهی که از عمرم باقی مانده باز هم عاشق موسیقی خواهم بود. برخی سعی کردند این را از من بگیرند اما موفق نشدند. من عاشق موسیقی هستم، از همه شما می‌خواهم موسیقی را دوست داشته باشید چون موسیقی غذای روح آدم است و ما به خاطر موسیقی زندگی می‌کنیم.

او ادامه داد: من از موسیقی چشم نمی‌پوشم، این را هم بدانید بیش از ۶۰۰ نوار در خانه‌ام هست که با آن‌ها از تنهایی درمی‌آیم ولی می‌خواهند این را هم از من بگیرند. ما موسیقیدان جوان فراوان داریم اما متأسفانه مشکلاتی هم سر راه هست، اما باز هم موسیقی خوب است.

در انتهای برنامه لوح تقدیری به پاس سال‌ها خدمت صادقانه این هنرمند از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط محمد الهیاری به این استاد تقدیم شد.