به گزارش هنرآنلاین، "کوچه فستیوال موسیقی" از 20 تا 26 اسفندماه در شهر بوشهر با حضور گروه‌های مختلف که به اجرای موسیقی نواحی خواهند پرداخت، برگزار خواهد شد.

"کوچه فستیوال موسیقی" رویدادی است کاملاً مستقل که به همت تعدادی هنرمند و هنردوست، هر ساله، اسفندماه، در کوچه‌های بندر بوشهر برگزار می‌شود.

گروه‌هایی از بوشهر (گروه هیرون و گروه شبدیز)، خوزستان (گروه کماکان)، افغانستان، آذربایجان (گروه وحید اسداللهی)، خراسان شمالی (گروه نغمه‌ستان)، لرستان (گروه سورنای)، هرمزگان (گروه داماهی) و همچنین گروه‌های موسیقی عربی طی هفت روز در دو سئانس ساعت 19 و ساعت 21:30 در کافه حاج رئیس بوشهر به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. سئانس ساعت 23 به بداهه‌نوازی اختصاص خواهد داشت.

به گفته برگزارکنندگان این فستیوال که جمعی از هنرمندان بوشهر هستند، فستیوال موسیقی کوچه، می‌خواهد زمزمه‌هایِ زیر لب، ترانه‌های پشت پنجره‌ها و آوازهای آخر شبِ رهگذرانِ پس‌کوچه‌های همه خانه‌های ایران و جهان را بشنود.

این فستیوال تلاش دارد در روزهای برگزاری‌اش، موسیقی ناب را، ساده و بی‌تکلف، برای ارتقای زیستنِ انسانی به گوش و قلب مخاطبانی برساند که هجوم صداهای سطحی و نازل محاصره‌شان کرده است.

احسان عبدی پور که از برگزارکنندگان این فستیوال است، می‌گوید: فستیوال موسیقی کوچه کاملاً مستقل بوده و بدون حمایت مالی از سوی هر شخص یا ارگانی برگزار می‌شود. در اساسنامه این فستیوال هیچ سود و دستمزدی برای برگزارکنندگان در نظر گرفته نشده است و بلیت‌فروشی تنها با هدف تأمین هزینه‌های برگزاری و پرداخت دستمزد گروه‌های موسیقی انجام شده است.

اختتامیه این برنامه روز یکشنبه 26 اسفند خواهد بود.