سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه بمرانی بعد از موفقیت‌های آلبوم "گذشتن و رفتن پیوسته" هفته پیش از جدیدترین آلبومشان "سیزده چهل" در موزه موسیقی بتهوون رونمایی کردند.

مانی مزکی نوازنده ساز دهنی و از اعضای این گروه درباره این آلبوم گفت: آخرین فعالیت ما انتشار یک قطعه برای فیلم سینمایی "مارموز" است که در اکران سینماها قرار دارد و حسابی در سینماها دیده و شنیده شد. چند روز پیش هم از سومین آلبوممان با نام "سیزده چهل" در موزه بتهوون رونمایی کردیم،  این اثر کاور ترانه‌های پاپ دهه 40 شمسی است.

او ادامه داد: جدا از این این آلبوم یک اثر دیگر را در دست تولید داریم که قطعات "خارجی"، "حالت درونی" و به تازگی هم "پاییز" را از آن منتشر کرده‌ایم، بعد از مراسم رونمایی در تهران برای برگزاری کنسرت روز 12 بهمن به اصفهان رفتیم و همچنین روز شنبه 13 بهمن در شهر کتاب اصفهان رونمایی کردیم، سپس در ادامه یکشنبه 14 بهمن در "هنر شهر آفتاب" شیراز از آلبوم "سیزده چهل" رونمایی خواهیم کرد.

مزکی همچنین گفت: "سیزده چهل" در ادامه روند آلبوم‌های قبلی‌مان است ولی آلبوم دوم متفاوت‌تر است و احتمالاً برای آن پرفورمنس هم درست خواهیم کرد. با این آلبوم می‌‎خواهیم تجربه‌های جدیدی را  رقم بزنیم که امیدواریم موفق باشد. در "سیزده چهل" که بازخوانی آثار پاپ دهه چهل شمسی است از کارهای خواننده‌هایی مانند قوامی، ویگن و اونیک بازخوانی شده است. البته تمام قطعات محدود به این اتفاق نیستند و برخی ترانه‌های قدیمی را با ملودی برخی از آهنگسازان ایتالیایی و آرژانتینی در قالبی کاملا متفاوت اجرا کرده‌ایم.

این نوازنده اضافه کرد: سردار سرمست یکی از هنرمندانی است که حضور پررنگی در این آلبوم داشته و علاوه بر نوازندگی کیبورد، پیانو، ترومپت، آکارئون و هم‌خوانی، در تنظیم تمام قطعات گروه ما را همراهی کرده است.

آلبوم "سیزده چهل" به تهیه کنندگی احسان رسول اف و توسط "نشر نوفه" به صورت بوک‌لِت منتشر شده است.

"تو کجایی"، "اسب سفید"، "پری"، "سر کنم ای برگ خزان"، "تانگوی باد بهاری"، "روز و شب"، "افسانه"، "فردای روشن"، "جون مریم"، "شیدایی"، "نرگس شیراز" و "زندگی خوب" دوازده قطعه این آلبوم هستند که در استودیو بمرانی ضبط و توسط مانی مزکی میکس و مستر شده‌اند. گلنوش عمرانی هم به عنوان هم‌خوان حضور داشته است.

غلامحسین مین‌باشیان، حبیب‌الله بدیعی، پرویز مقصدی، عباس مهرپویا، امین‌الله رشیدی، ضیاء مختاری، جمشید شیبانی و همایون خرم آهنگسازان این قطعات هستند که اشعار آن‌ها را جمشید شیبانی، رحیم معینی کرمانشاهی، ایرج رزم‌جو، ناصر رستگارنژاد، تورج نگهبان، احمد عاشورپور و هوشنگ ابتهاج سروده‌اند.