سرویس موسیقی هنرآنلاین: برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام دهه فجر و شهادت حضرت فاطمه (ص) توسط سعید اوحد رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشریح شد.

در ابتدای این نشست سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال همانطور که می‌دانید ایام دهه فجر با شهادت حضرت فاطمه (ص) تقارن داشته  به همین خاطر سیاست کلی ما بدین شکل است که بتوانیم از نقش حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان بانوی کامل و انقلابی برای تعیین نقش زن در انقلاب و خط مقاومت بهره بگیریم. از طرفی این 40 سالگی انقلاب هم مصادف با فروپاشی داعش در سوریه شده که باید به فال نیک گرفت. این را هم بگویم که در زمینه فروپاشی داعش در منطقه مجموعه‌های تبلیغاتی در بخش رسانه کم کاری کرده و آن‌طور که باید به این مسئله نپرداخته‌اند.

او ادامه داد: امسال برگزاری مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب ویژگی‌های خاص خود را دارد به همین خاطر با عزت می‌گوییم که امسال قله بالندگی انقلاب را جشن می‌گیریم. اعتقاد همه ما این است که چهلمین سال انقلاب فقط امسال است و این عدد مقدس تکرار نمی‌شود بنابراین هرچه باشکوه‌تر باید برگزار شود.

اوحدی اضافه کرد: بعد از تشکیل ستاد برای این مراسم توانستیم 4 محور اصلی که شامل کودک، نوجوان، دانشجو و خانواده می‌شود را انتخاب کرده و بر همین اساس برنامه‌های این ایام را در ۹ سرفصل و بیش از ۲۰۰۰ اجرا تدوین کرده و از روز 6 بهمن ماه این برنامه‌ها را کلید بزنیم. آفرینش‌های هنری، ادبی، حوزه قرآن و معنویت، جشنواره‌ها و تجلیل از مفاخر تهران، فصل رویش، فضای مجازی، مراسم ویژه و ایستگاه انقلاب و ویژه برنامه تور گردشگری انقلاب سرفصل های این برنامه‌ها هستند.

او تاکید کرد: در بخش نمایشی هم اجرای "نامیرا" را داریم که در ضلع شمالی تئاتر شهر از 10 تا 22 بهمن ماه اجرا خواهد شد و نمایش "خزان ارغوان" هم در شهرک غرب بلوار دادمان از 13 بهمن روی صحنه خواهد رفت. همچنین نمایش "صورت‌های تاریک" هم از 12 بهمن ماه در پردیس تئاتر خاوران روی صحنه می‌رود. علاوه بر این با حضور شهردار تهران نمایش "رستم و سهراب" هم به اجرا درآمد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران همچنین گفت: در بخش تجسمی هم این سازمان با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته نمایشگاه پلاک 40 در فرهنگسرای نیاوران استارت خورده و باغ موزه قصر سازمان هم میزبان گالری‌ها یازدهمین جشنواره تجسمی فجر است، همچنین موزه امام علی (ع) میزبان آثار منتشر شده در حوزه تجسمی خواهد بود.  در بخش دیگر با همکاری شبکه مستند و شبکه امید مستندی تهیه شده که به شبهات و سوالات نسل سوم انقلاب پاسخ خواهد داد که این فیلم مستند در 400 مدرسه به نمایش درخواهد آمد.

او ادامه داد: در بخش موسیقی هم دو آلبوم در درست داریم که یکی از آن‌ها با صدای وحید تاج و موسیقی کیوان ساکت و دیگری آلبوم "ایران" با صدای سالار عقیلی خواهد بود، همچنین در بخش شعر هم  مجمع شاعران اهل بیت در منطقه ۱۸، سیر در ادبیات انقلاب در فرهنگسرای اندیشه، شعر نهال انقلاب در منطقه ۱۹ و عصر شعر انقلاب در ۲۲ فرهنگسرای شهر تهران به‌زودی برگزار خواهد شد.

اوحدی اضافه کرد: اتفاق خوب دیگری که به مناسبت 40 سالگی انقلاب رخ خواهد داد افتتاح فرهنگسرای انقلاب درست مقابل مرقد امام (ره) خواهد بود که این اتفاق میمون روز 12 بهمن عملی خواهد شد. برپایی جشنواره اقوام ایرانی در بوستان فدک، برپایی همایش چله‌نگاران بانوی آفتاب، برپایی همایش دختران انقلابی و فصل رویش با هدف تجلیل از چهره‌های جوان انقلاب اسلامی  و نیز اجرای ۴۰۰ برنامه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های سازمان در ایام دهه فجر خواهد بود

این مدیر در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر عدم برگزاری جشنواره‌های فیلم شهر و تئاتر شهر در سال 97 پاسخ داد: سال گذشته بودجه ما در بخش فرهنگ و هنر 6 درصد بود اما امسال این بودجه تنها 4 درصد از سهم برای فرهنگ و هنر را در بر گرفته است که امیدواریم در سال آتی این رقم افزایش داشته باشد چرا که شعار ما ترویج فرهنگ و هنر در سطح شهر است، ما نیز دغدغه برگزاری این جشنواره و برگزاری مجدد ارکستر شهر را داریم که امید داریم محقق شود.