به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دومین جایزه پیانو باربد، محسن خباز مدیر اجرایی این دوره دوسالانه جایزه پیانو باربد در خصوص تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: امسال در روند برگزاری دومین دوره جایزه پیانو باربد که با تغییراتی نسبت به دوره اول برگزار می‌شود شاهد حضور دو برابری داوطلبان هستیم.

او افزود: در دوره اول ۱۰۷ داوطلب آثارشان را برای رقابت در اختیار شورای بازبینی قرار دادند و امسال، در دومین دوره، ۲۰۲ اثر به دبیرخانه رسیده است که به تفکیک، در گروه سنی الف (تا ۱۱ سال) ۶۲ نفر، گروه سنی ب (تا ۱۶ سال) ۹۶ نفر، گروه سنی ج (تا ۲۲ سال) ۳۴ نفر و گروه سنی د (تا ۳۲ سال) ۱۰ نفر شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این دوره بیشترین داوطلبان برای حضور در جایزه به ‌ترتیب از شهرهای تهران (۴۹ نفر)، شیراز (۳۱ نفر)، تبریز (۲۳ نفر) و کرج (۲۱ نفر) هستند.

خباز با اشاره به زمان بازبینی این آثار بیان داشت: شورای بازبینی متشکل از اساتید پیانو همچون آقایان رافائل میناسکانیان، گاگیک بابایان و خانم‌ها تامارا دولیدزه، آرپینه اسرائیلیان و ربکا آشوقیان ۸ و ۹ بهمن‌ماه با حضور مسئولین برگزاری جایزه در فرهنگسرای نیاوران به بازبینی آثار می‌پردازند و راه‌یافتگان به مرحله نهایی که جمعاً ۲۰ نفر خواهند بود را بر اساس معیارهای جایزه انتخاب خواهند کرد.

مدیر اجرایی دومین دوسالانه پیانو باربد در خصوص جوایز این دوره اظهار داشت: لوح تقدیر و گواهی حضور در مرحله‌ی اول برای ۲۰ نفر/ لوح تقدیر، تندیس باربد، ضبط و انتشار رسمی اجرای زنده برای نفرات اول گروه‌های سنّی الف، ب، ج، د/ پرداخت کمک‌هزینه آموزش نزد یکی از اساتید برجسته کشور برای برگزیده‌ گروه الف/ جایزه نقدی معادل ۵ میلیون تومان برای نفر اول گروه‌های سنّی ب و ج/ برگزاری کنسرت در ۶ شهر کشور در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه‌های سنّی ج و د/ اجرای کنسرتو با ارکستر در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه سنّی د، جوایز این دوره خواهد بود.

خباز در خاتمه خاطرنشان کرد: جایزه­ پیانو باربد با هدف انگیزه‌بخشی و ایجاد فضایی برای رقابت و ارائه توانایی‌های پیانیست‌های نوجوان و جوان کشورمان، ۵ اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان راه‌یافتگان به مرحله نهایی خواهد بود و مراسم اختتامیه این دوره ۶ اسفندماه در همین مکان برگزار خواهد شد.