به گزارش هنرآنلاین، جشن صدسالگی "هنرستان موسیقی تهران" با رونمایی از کتاب (تاریخ صد ساله هنرستان موسیقی تهران)، تمبر اختصاصی "صدسالگی" و معرفی مستند هنرستان موسیقی تهران در تاریخ 27 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

معاون امور هنری وزارت ارشاد درباره برگزاری جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران گفت: صد ساله شدن هنرستان موسیقی تهران نشان می‌دهد که مردم ایران چه فرهنگ و اصالتی دارند و این تاریخ هنری بی‌نظیر، قدمت و پیشینه‌ای تاریخی دارد.

سید مجتبی حسینی افزود: باید به آموزش درست و اصولی هنر در کشور توجه کنیم و به نهادهای با اصالتی که در طول یک قرن یا بیشتر توانسته‌اند این مأموریت خطیر را پیش ببرند، احترام بگذاریم. وقتی دست‌اندرکاران برگزاری جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران فهرستی از فارغ‌التحصیلان، اساتید و همکاران هنرستان ارائه دادند و من توفیق پیدا کردم آن را ببینم و یک‌به‌یک آن‌ها را نگاه کنم، نام‌های بسیار درخشانی بودند که امروز جزو ستاره‌های سپهر هنر ایران هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان هنرستان موسیقی کمتر عضو گونه‌های متنزل موسیقی شده‌اند و همه در سطحی حرفه‌ای مشغول فعالیت شده‌اند. این نشان می‌دهد که وقتی سنگ بنای درستی هست، وقتی فکر و تدبیری در کار است، محصول این باغ هم محصول شیرین و گوارایی است. باید داشتن چنین باغی را پاس بداریم. باید به هم تبریک و شادباش بگوییم برای داشتن یک باغ مثمر و صد سالگی قطعاً اتفاقی غرورانگیز برای هنرستان موسیقی تهران خواهد بود.

این برنامه در سه شب و با اجرای فارغ‌التحصیلان ادوار مختلف و تجلیل در سه بخش: قدیمی‌ترین هنرجویان، باسابقه‌ترین اساتید و تأثیرگذارترین مدیران ادوار مختلف در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

22 و 24 دی‌ماه تاریخ برگزاری اجراهای فارغ‌التحصیلان ادوار هنرستان موسیقی تهران خواهد بود و "جشن صدسالگی" نیز در تاریخ 27 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

جشن صدسالگی "هنرستان موسیقی تهران" به همت تعدادی از فارغ‌التحصیلان دوره‌های مختلف هنرستان موسیقی تهران و با همکاری و همیاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای معاصر، دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری و بنیاد رودکی برگزار می‌شود.