سرویس موسیقی هنرآنلاین: پویا نیک‌پور آهنگساز که به‌عنوان رهبر ارکستر سابقه همکاری با چهره‌هایی نظیر علیرضا عصار و محمد اصفهانی را دارد قرار است پنجم دی‌ماه یک اجرای مستقل را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه ببرد.

او درباره این اجرا به هنرآنلاین گفت: این کنسرت مانند یک کار تیمی با حضور تعدادی از نوازندگان حوزه موسیقی که سابقه و کارنامه قابل قبولی دارند به شکل زهی، تریو، دوئت، کوئینتت و سولونوازی خواهد بود. همایون نصیری پرکاشن، داریوش آذر کنترباس، مونیکا لران ویولن یک، یگانه حسینی‌نیا ویولن دو، سهراب برهمندی ویولا و محمد غریبی ویولن‌سل، اعضای گروه برای این اجرا هستند.

او ادامه داد: رپرتوار اجرایی کنسرت شامل قطعاتی است که پیش‌تر از طرف من ساخته و منتشر شده است. بخش دیگر اجرای قطعاتی است که هنوز منتشر نشده است و بعدتر در قالب یک آلبوم منتشر خواهم کرد. در کل برای این اجرا گلچینی از آلبوم‌هایم با عناوین "راه بی‌پایان"، "صدای سکوت" و "پویانو" را با تنظیم متفاوت اجرا خواهم کرد.

نیک‌پور اضافه کرد: کنسرت‌های قبلی ما بدون خواننده و به‌صورت بی‌کلام برگزار می‌شد. این بار خودم یا داریوش آذر وکال کنسرت را پیش می‌برند. این برنامه به‌صورت موسیقی تلفیقی و یک آنسامبل برگزار می‌شود و بعد از برگزاری آن با توجه به بازخوردها درصدد هستم تا اجرای کامل‌تری را تالار وحدت با ارکستر بزرگ‌تر اجرا کنم.

این رهبر ارکستر همچنین گفت: تنها جایی که با ارکستر پاپ همکاری داشتم کنسرت‌های علیرضا عصار بود که به‌واسطه نزدیکی نگاه و سلیقه‌مان به موسیقی این نقطه مشترک ایجاد شد. همکاری با علیرضا نقطه پایان همکاری من با موسیقی پاپ است، چرا که از موسیقی پاپ سیر شده‌ام. این روزها در شکلی از تفکر موسیقایی قرار گرفته‌ام که بیشتر نیاز به تعقل و آرامش دارد. آن هیجانات کاذب پاپ هم برای دهه‌ای از زندگی است که وقتی می‌گذرد متوجه می‌شوید آن هم باید باشد تا این روزها باشد.

این هنرمند در پایان گفت: به هر حال خوشبختانه یا متأسفانه در این چند سال فعالیت در موسیقی، تمام ذهنم درگیر موسیقی پاپ بود و این درگیری به شکلی شده بود که روی صحنه اجرا هم تنها مقصدم بالا بردن کیفیت افراد و اجراهایشان یا حتی بخش صدا در این برنامه‌ها بود، اما امروز به نقطه‌ای دست پیدا کردم که فکر می‌کنم مأموریتم در این ژانر به پایان رسیده و نیاز است که وقت را برای خود و موسیقی که می‌خواهم کار کنم.