سرویس موسیقی هنرآنلاین: آزاده مهدوی آزاد نوازنده ساز دهنی و هارمونیکا درباره دومین آلبوم رسمی خود به هنرآنلاین، گفت: بعد از ماجراهای بسیار این آلبوم را که نام آن را "خیابان پنجاه و پنجم" انتخاب کردم با کمک نیما جوان منتشر و روانه بازار موسیقی کردم. در وهله اول برایم اهمیت زیادی دارد که این آلبوم را در کشور خودم و میان هم زبان و هم خون‌های خودم با دردهای مشترک خوانده و ساز زده‌ام و همچنین به‌عنوان یک خانم با هر محدودیتی توانسته‌ام فعالیت هدفمند داشته باشم.

او ادامه داد: توصیف خودم از آهنگ‌های آلبوم "خیابان پنجاه و پنجم" زیاد است. به‌عنوان مثال برای آهنگ اول یک فضای خاطره انگیز فرانسوی داریم که من را یاد آغاز می‌اندازد، آغاز هر چیزی که لطیفه و دوست داشتنی باشد. قطعه دوم از آهنگ‌های فرهاد با تنظیمی به سبک راک و متفاوت است که برای من تداعی کننده عصیان و اعتراض است. در قطعه سوم حالت غم انگیز و سنگین آهنگ من را یاد حرکت کند و سرگردان یک کاروان گمشده می‌اندازد.

این نوازنده اضافه کرد: در ادامه در قطعه چهارم که سبک بلوز را پی می‌گیرد یادآور رها کردن ساختارهای اجباری و کمی دهن کجی به کلیشه‌های نیمه جدی است. همچنین در قطعه بعدی که "کارناوال مانیا" نام دارد یک فضای آرام و عاشقانه بدون دغدغه است. در قطعه بعدی نیز فضای موزون را دنبال کرده‌ام. قطعه هفتم که عنوانش را "مرثیه‌ای برای سازدهنی" انتخاب کردم در ابتدا من را به سمت یک توده بدون شکل پرتاب کرده و سپس به شکل مدرن مبدل شده است. در قطعه هشتم ملودی وام گرفته از یکی از کارهای قدیمی و کمتر شنیده شده است و در نهایت هم آخرین تراک این آلبوم یک حسی که به معنای خداحافظی است، اما پایان شیرینی دارد را رقم می‌زند.

در اثر تازه مهدوی آزاد، چند موسیقی خارجی به همراه دو ترانه ایرانی اجرا کرده و هارمونیکا نقش اول ترک‌ها را بازی کرده یا به اصطلاح سولیست است. غیر از این آثار یک قطعه با نام رکوئیم برای هارمونیکا نیز اجرا شده که ساخته میلاد عدل نوازنده گیتار و تنظیم کننده آلبوم است.

این نوازنده ساز دهنی و هارمونیکا، تازه‌ترین اثر خود را با تنظیم میلاد عدل، تحت عنوان "خیابان پنجاه و پنجم" منتشر کرده است. این مجموعه در قالب 9 قطعه به عناوین "Le Chateau De Sable"، "Shabaneh II, Ayeneha"، "Soy Marco(Talk to Her Soundtrack) "، " I Put a Spell on You"، " Manha de Carnaval"، " Lambada"، " Requiem For Harmonica"، " Harfe Asheghone" و "Hymne " به اجرا در آمده است.

"شانزه لیزه" یکی دیگر از آثار آزاده مهدوی آزاد است که پیش از این منتشر شد. آلبوم "خیابان پنجاه و پنجم" از سوی نشر و پخش جوان منتشر شده است.