سرویس موسیقی هنرآنلاین: کریستف رضاعی آهنگساز در تشریح آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: با همراه یکی از همکاران مشغول کار روی پروژه جدید موسیقایی با نام "گفتمان" هستیم. این پروژه همان‌طور که از نامش پیداست پیوند میان موسیقی باروک و موسیقی اصیل ایرانی را بررسی می‌کند که به‌نوعی پل ارتباطی بین موسیقی قرن ۱۶ تا ۱۸ است.

او ادامه داد: در این پروژه موسیقی باروک همراه با موسیقی اصیل ایرانی پیوند خورده و در بناهای تاریخی همان دوران‌ که در ایران مترادف با دوران صفویه می‌شود اجرا و ضبط می‌شود. مدیریت و اجرای این پروژه را خود بر عهده دارم و رضا عسگرزاده نیز بخش صدابرداری را بر عهده گرفته است.

رضاعی اضافه کرد: این پروژه از دو بخش شهر تاریخی اصفهان شامل حمام رهنان و چهل ستون شروع شد. البته پیش‌تر برای پروژه‌های دیگر از این دو مکان استفاده شده و چیز تازه‌ای نیست، اما هدف از اجرا در این بناها، علاوه بر نوستالژی زمانی دوران صفویه، استفاده از آمبیانس صوتی بوده است.

این آهنگساز همچنین گفت: در این پروژه از سازهای دوران باروک مثل ساز ویولا دا گامبا استفاده شده و به همین منظور از دو نوازنده‌ای که تجربه نوازندگی با این ساز را دارند و اروپایی هستند دعوت به‌ عمل آمده است. برای ساز نی که جزو سازهای قدیمی ایرانی محسوب می‌شود از پاشا هنجنی دعوت کرده‌ایم. آلبوم "گفتمان" اوایل سال آینده منتشر و روانه بازار موسیقی خواهد شد.

او تأکید کرد: موسیقی کاری سفارشی است. من برای خودم کار نمی‌کنم، بلکه برای موضوع یا کارگردانی کار می‌کنم. با این حال خودم به‌عنوان هنرمند می‌دانم که اگر ذهنم برای نوشتن موسیقی آزاد باشد، بیشتر شخصیت خودم در این ملودی است که می‌نویسم.

این موزیسین در پایان گفت: به هر حال آهنگساز یک سری تکنیک‌های هنری دارد که می‌تواند شبیه باخ یا بتهوون بنویسد. این کپی کاری است، اما وقتی خودتان هستید بیان خودتان در موسیقی می‌آید.