سرویس موسیقی هنرآنلاین: رشید وطن‌دوست خواننده درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول تمرین با ارکستر خودم با نام "سامیا" هستم که قرار است در تالار وحدت روی صحنه برویم. این ارکستر ساختاری کاملاً پاپ دارد و اجرای ما در یک سئانس در تاریخ 12 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: علاوه بر این یک اجرا هم با همراهی ارکستر ملی خواهم داشت. در این اجرا استثنا، رهبری ارکستر را وحید علیپور بر عهده دارد که دلیل آن هم سبک و تم کاری قطعات است. اکثر قطعات اجرایی این کنسرت آذری هستند. من نیز خود آذری هستم و برای همین فردی را که موسیقی آذری را کاملاً می‌شناسد و مهارت دارد، انتخاب کرده‌ام.

این خواننده اضافه کرد: در این کنسرت دو اپرا به اضافه سه آواز محلی و بختیاری را اجرا خواهم کرد. همچنین چهار قطعه فارسی مثل "تنها امیدم"، "مرد سرگردان"، "عزیزم" و... از جمله قطعات اجرایی در برنامه خواهند بود. ضمن آنکه دو اپرایی که می‌خوانم یکی آوازی ایتالیایی و دیگری فرانسوی است که بسیار دارای اهمیت است.

وطن‌دوست همچنین گفت: سه آلبوم هم آماده انتشار دارم که یکی از آن‌ها با نام "آیریلیق" به معنای "جدایی" با موسیقی علی سلیمی و فرهاد ایرایی است. پیش‌تر موسیقی این کار بدون کلام را چنگیز صادق اف نوازنده شهیر آذربایجانی برایم ضبط و ارسال کرد. متأسفانه این نوازنده پیانو چندی پیش دار فانی را وداع گفت و من به یاد او روی سی‌دی که فرستاد آلبومی منتشر خواهم کرد.

او تأکید کرد: تولید دو آلبوم دیگر که هر دو کارهای اپرایی هستند به پایان رسانده‌ام. این آلبوم‌ها هرکدام شامل 10 قطعه هستند و به‌زودی روانه بازار موسیقی خواهد شد. در این آلبوم قطعاتی از بتهوون، موتزارت، بوچلی و باخ را با پیانو رامین جمال‌پور خوانده‌ام. مشکلی که امروز در موسیقی با آن درگیر هستیم این است که مردم دیگر موسیقی‌های تکراری را دنبال نمی‌کنند و به همین دلیل از موسیقی ملی ما فاصله گرفته‌اند. برای همین بهتر است فکری به حال نواهای و ملودی‌های مهجور اقوام ایرانی کرد تا با احیا آن‌ها جانی تازه به کالبد موسیقی ایرانی ببخشیم.