سرویس موسیقی هنرآنلاین: شاهین فرهت آهنگساز و دبیر جشنواره موسیقی فجر درباره فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: سمفونی شماره 18 و 19 را مدت‌هاست آماده کرده بودم اما شرایطی که به وجود آمد باعث شد تا کمی کارم دچار اخلال و در نهایت با تاخیر به ثمر بشنید، در واقع گرانی ارز جلوی کارم را گرفت و زمان آنرا با تغییرات همراه کرد.

او ادامه داد: بالاخره توانستن با مدت زمانی طولانی مذاکراتی برای ضبط اثر داشته باشم و این دو سمفونی را به مرحله تولید رساندم اما از آنجایی که دوست دارم آلبومی درباره سمفونی ها ضبط کنم که شامل 6 یا 7 سی دی خواهد بود و بزودی تولید این کار را نیز آغاز خواهم کرد البته با وجود فشار کاری که با آن این روزها درگیر هستم برای این اثر هم نمی توانم زمانی را تعیین کنم.

فرهت اضافه کرد: من عشق و علاقه ام به این نوع موسیقی است و هنوز که هنوزه روزی دو الی سه ساعت موسیقی کلاسیک بزرگان را گوش می کنم.از دوران نوجوانی سمفونی را از همه فرم‌ها بیشتر دوست داشتم و علاقه‌مند بودم که روزی بتوانم این کار را انجام دهم. همه آثاری که می سازم نیز بر اساس عشق و علاقه شخصی ام است. این کار آخر را نیز بدون اینکه عنوان و سفارشی داشته باشم به صورت آزاد ساختم.

او تاکید کرد:  البته مشکلی که وجود دارد این است که که دست آهنگسازان در ارکستر سمفونی ها بسته است، اما امکانات در اختیار افراد ناشناخته با موسیقی مبتذل و سبک قرار دارد. موسیقی دستگاهی ایران پشتوانه​ خوبی دارد. هرچه بیشتر به معرفی این موسیقی بپردازیم، مخاطبان بیشتری را جلب خواهیم کرد.

این آهنگساز به جشنواره فجر امسال اشاره کر و گفت: در جشنواره امسال نیز سعی بر این شده تا بیشتر آثاری که انتخاب می کنیم از آهنگسازان ایرانی چه شناخته شده و چه جوان باشد، در واقع به جرات می گویم که 90 درصد آثار امسال از قطعات ساخته شده توسط این افراد است، ما امروز رپرتوار ارکستر ملی را بررسی کردیم و تمامی لیست گروه‌های خارجی را نیز تعیین کردیم، با وجود اینکه مدت زمان زیادی به آغاز جشنواره موسیقی فجر مانده ما اکثر کارها را به اتمام رسانده ایم.

این دبیر جشنواره همچنین گفت: ما در جشنواره امسال بخش رنگارنگی از ژانرهای مختلف موسیقی از موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک را در نظر گرفته و از شنبه آتی نیز بخش گروه‌های موسیقی پاپ را بسته و چارت بندی خواهیم کرد.