به گزارش هنرآنلاین، سرپرست ارکستر چکاوک در گفت‌وگو با روابط عمومی بنیاد رودکی در توضیح جدیدترین فعالیت‌های ارکستر از برگزاری برنامه‌ای ویژه و بسیار متفاوت با اجرای آثار آهنگسازان ارزنده موسیقی خبر داد.

رضا شایسته افزود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ارکستر چکاوک در روز پنجشنبه مورخ هشتم آذرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرای کنسرت دارد. در این کنسرت آثار نوستالژیک قدیمی با تنظیمات جدید برای اولین بار در یک اجرای زنده به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: در این برنامه تصمیم گرفتیم از حضور دو خواننده جوان موسیقی ایرانی به نام مجید حسین‌خانی شاگرد استاد زنده‌یاد ایرج بسطامی و استاد شاه زیدی و محمد افروز شاگرد استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) استفاده کنیم.

این نوازنده ویولن در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: به نظر بنده مهم‌ترین دلیلی که باعث شده موسیقی سنتی ما مخاطب کمی داشته باشد، تمرکز مردم روی شنیدن یک سبک خاص از موسیقی سنتی است. کما اینکه در این بین آثار تولیدشده هم از کمترین تنوع برخوردارند که عرصه رقابتی هم برای آن‌ها وجود ندارد.

شایسته در پایان تأکید کرد: هدف ما برای راه‌اندازی ارکستر چکاوک و برگزاری کنسرت‌هایی از این دست تلاش برای فاصله نگرفتن مردم با موسیقی اصیل ایرانی است که امیدوارم در هدفی که آن را آغاز کردیم موفق باشیم.