سرویس موسیقی هنرآنلاین: داود گنجه‌ای نوازنده کمانچه و ویولن در گفت‌وگو هنرآنلاین گفت: امروز هنرجویان بیشتر به سمت ساز گیتار و پیانو گرایش دارند، زیرا در ماهواره یا سینما بیشتر این دو ساز را نشان می‌دهند، در نتیجه فروش گیتار و پیانو در این مملکت بیداد می‌کند.

گنجه‌ای در ادامه بیان کرد: در خیلی خانواده‌ها کسی فرق بین کمانچه و ویولن را نمی‌داند و این فاجعه است. این موضوع بستگی به سیاست‌گذاری‌ها هم دارد. ما باید مراکز تدریس سلامت موسیقی را گسترش دهیم. متأسفانه همه مراکزی که خصوصی تدریس می‌کنند دارای صلاحیت نیستند. این مراکز باید کارشناسی شود و به کسانی مجوز داده شود که صلاحیت این کار را داشته باشند.

داود گنجه‌ای تأکید کرد: به‌طور کلی من با تمامی موسیقی‌ها موافق هستم. هنر باید پیام داشته باشد و سالم باشد. ما اقشار مختلف داریم یعنی کارمند، کارگر، مهندس، دکتر و..... داریم. جهان‌بینی این افراد متفاوت است در نتیجه خاستگاه‌های هنری متفاوتی هم دارند. همه حرمت دارند و ما باید موسیقی درست ارائه دهیم.

گنجه‌ای در پایان گفت: باید به هنرمندان رسیدگی کنند. هنرمند پول نمی‌خواهد، حرمت می‌خواهد. هنرمند مانند یک چشمه است و اگر از آن برداشت نکنیم می‌خشکد. هنرمند نیاز به گوش مخاطبان دارد.