سرویس سینمایی هنرآنلاین: انیو موریکونه مصاحبه با نسخه آلمانی‌زبان مجله پلی‌بوی را که در آن از او نقل شده کوئنتین تارانتینو "یک احمق" است و فیلم‌های "آشغال" می‌سازد، تکذیب کرد.

آهنگساز 90 ساله ایتالیایی روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: من با نسخه آلمانی‌زبان مجله پلی‌بوی مصاحبه نکرده‌ام و فراتر از آن هرگز تارانتینو را یک احمق خطاب نکردم و قطعاً فیلم‌های او را آشغال نمی‌دانم. به وکیلم در ایتالیا دستور دادم اقدام مدنی و کیفری انجام بدهد.

در مصاحبه منتسب به موریکونه - که برای کار خود در فیلم "هشت نفرت‌انگیز" جایزه اسکار بهترین موسیقی شد - از او نقل شده است که تارانتینو یک کارگردان "بی‌نظم" است و "خلاقیت" ندارد.

اما موریکونه مدعی است این اظهارات "جعلی" است.

در بخش دیگر بیانیه موریکونه آمده است: من تارانتینو را یک کارگردان بزرگ می‌دانم. از همکاری با او و ارتباطی که در آن مقطع شکل گرفت، بسیار لذت بردم. او شجاع است و شخصیتی فوق‌العاده دارد. تارانتینو یکی از افرادی بود که باعث شد من جایزه اسکار دریافت کنم که قطعاً یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دوران کاری من است و همیشه به خاطر فرصت همکاری با او قدردان خواهم بود.

موریکونه در انتهای بیانیه خود آورده است: من در لندن در یک نشست مطبوعاتی در حضور تارانتینو، آشکارا گفتم که کوئنتین یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های تاریخ سینماست.

موریکونه که موسیقی متن بیش از 500 فیلم سینمایی و تلویزیونی را ساخته و بیش از همه به خاطر ساخت موسیقی وسترن‌های اسپاگتی سرجیو لئونه کارگردان ایتالیایی شامل "به خاطر یک مشت دلار"، "به خاطر چند دلار بیشتر"، "خوب، بد، زشت" و "روزی روزگاری در غرب" شهرت دارد.

او در حالی برای کار خود در فیلم "هشت نفرت‌انگیز" اسکار گرفت که در 2007 یک جایزه اسکار افتخاری از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دریافت کرد. موریکونه پیش از این برای فیلم‌های "روزهای بهشت" به کارگردانی ترنس مالیک، "مأموریت مذهبی" به کارگردانی رولاند جافی، "تسخیرناپذیران" به کارگردانی برایان دی پالما، "باگزی" به کارگردانی بری لوینسن و "مالنا" به کارگردانی جوزپه تورناتوره نامزد اسکار شده بود. "1900" برناردو برتولوچی، "حرفه‌ای" لوک بسون و "لولیتا" آدریان لین از دیگر ساخته‌های اوست.