سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری کنسرت‌های پژوهشی که قرار است زمینه‌ای برای اجرای گروه‌های موسیقی جوان در خانه هنرمندان ترتیب دهد در حالی امروز با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد که مجید رجبی‌ معمار مدیرعامل خانه هنرمندان به علت بیماری در این نشست حضور نداشت.

نوربخش در این نشست گفت: تلاش ما این است که موسیقی اصیلمان‌ را زنده نگه داریم. بارها گفته‌ام که امروز بیش از همیشه نگران اوضاع موسیقی اصیل هستم.‌ نباید بگذاریم چراغ این هنر خاموش شود. کم نداریم هنرمندان ارزشمندی که در این عرصه هستند و دیده نمی‌شوند. من در چند دهه گذشته چندین‌ خواننده تربیت کرده‌ام‌ که توانایی و پتانسیل بسیار بالایی داشته‌اند، اما خیلی از این خوانندگان نتوانسته‌اند در عرصه موسیقی ظهور و بروزی داشته باشند. افراد بسیار شایسته‌ای در گوشه و کنار کشور هستند که امکان دیده شدن هنرشان‌ را ندارند.

مدیرعامل خانه موسیقی اضافه کرد: ما در این عرصه در بخش‌های مختلف هنرمندان زیادی داریم که توانایی بالایی دارند، اما نتوانسته‌اند در عرصه فعالیت‌های موسیقایی عرض‌اندام کنند و این‌ها جای تأسف دارد. همه ما می‌دانیم که بضاعت ما در عرصه موسیقی ایرانی فقط چهار یا پنج خواننده نیست و رسانه ملی هم هیچ کمکی در این زمینه نمی‌کند. امروز یک هنرمند باید با چنگ و دندان بجنگد و مدیران نیز حمایتی نمی‌کنند.

او تأکید کرد: کنسرت‌های پژوهشی خانه هنرمندان نیمه دوم سال با همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه موسیقی ایران میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی است. ما در این زمینه فراخوان داده‌ایم. از 23 آبان تا 20 دی این اجراها در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شوند. بلیت‌فروشی این اجراها از 14 آبان در سایت تیوال شروع می‌شود.

پس از صحبت‌های حمیدرضا نوربخش تعدادی از هنرمندان به نمایندگی از شرکت‌کنندگان در پروژه کنسرت‌های پژوهشی، درباره برنامه‌ها و اجراهای زنده خود در قالب این رویداد، توضیحاتی را ارائه کردند.

مجید خلیق سرپرست گروه "کاشان" از اصفهان گفت: نوازندگان خانم نمی‌توانند روی صحنه بروند و مدیر ارشاد استان نیز مجوز حضور بانوان روی صحنه را صادر نمی‌کند.

مهدی قاسمی سرپرست و خواننده گروه "شوق" از قم هم گفت: من در جایی زندگی و کار می‌کنم که اجازه برگزاری کنسرت نداریم اما سال 95 کنسرتی را برگزار کردیم که به خاطر یک سری شیطنت‌ها، هم مدیرکل ارشاد قم دچار مشکل شد و هم وزیر ارشاد.

در انتهای نشست نوربخش در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر خانه موسیقی نبود خانه هنرمندان قصد استفاده از فضاهایی را که در اختیار دارد در راستای حمایت از هنرمندان جوان نداشت، گفت: من خودم جزو شورای خانه هنرمندان هستم و لازم میدانم که از این بخش دفاع کنم. شرایط خانه هنرمندان به‌قدری بحرانی است که قرار بود مدتی فعالیت خود را متوقف کنند که دلیل آن تغییر و تحول در شهرداری تهران و مشکلات اقتصادی است. این بدان معناست که مسئولان دست رو دست نگذاشته‌اند و تمام فکر و ذکر ما یافتن راه‌حلی برای نگه داشتن این نهاد است.

لیست اجراهای پژوهشی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۲۳ آبان ماه – ساعت ۱۹ و ۲۱ گروه "نواگردان" به سرپرستی پویا محمدی

چهارشنبه ۳۰ آبان ماه – ساعت ۱۹ و ۲۱ – گروه "پرنیا" به سرپرستی حسین پرنیا

یکشنبه ۲۵ آذر ماه – ساعت ۲۰ و ۲۲ – گروه "شوق" به سرپرستی و خوانندگی مهدی قاسمی

چهارشنبه ۲۸ آذر- ساعت ۱۹ و ۲۱ – کنسرت هادی حسینی ساز و آواز قاسم رحیم زاده

پنجشنبه ۲۹ آذر – ساعت ۲۰ و ۲۲ – گروه "دیر" به سرپرستی حمید خبازی

یکشنبه ۱۶ دی – ساعت ۱۹ و ۲۱ – گروه موسیقی "کاشان" به سرپرستی مجید خلیق

پنجشنبه ۲۰ دی – ساعت ۲۰ و ۲۲ – گروه "بوم" به سرپرستی سپهر سراجی