به گزارش هنرآنلاین، آلبوم "به یاد لطفی" با اجرای گروه نهفت به سرپرستی جهانشاه صارمی و خوانندگی پوریا اخواص از سوی موسسه فرهنگی و هنری آوای گنبد نیلی منتشر شد.

جهانشاه صارمی که علاوه بر ۲۲ سال سرپرستی گروه نهفت، تألیف کتاب‌های آموزش تار و سه‌تار، همکاری در چندین کتاب معتبر موسیقی، انتشار چندین آلبوم صوتی و تصویری، تجربه بیش از سی سال آموزش موسیقی به‌ویژه در گروه سنی کودک و نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد، در بخشی از بروشور این آلبوم می‌نویسد: "این آلبوم با هدف تجلیل از یکی از فرهنگ‌سازترین موسیقی‌دانان ایران و نیز ثبت توان اجرایی نسل دوم گروه نهفت منتشر می‌گردد".

آلبوم "به یاد لطفی" از تولیدات نسل دوم گروه نهفت است که اجراهای گروه نوازی آن در سال ۱۳۸۴ ضبط شد. از تأثیرات ارزنده این جریان فرهنگی می‌توان به نام جوانان موفق و مطرح امروز موسیقی‌مان که در آن دوران از اعضای نوجوان گروه نهفت بوده‌اند در بروشور این آلبوم اشاره کرد.

گروه نهفت با بیش از دو دهه فعالیت به سرپرستی جهانشاه صارمی، با برگزاری بیش از ۷۰ کنسرت، انتشار آلبوم‌های صوتی: ایران هنگام کار است، شب جوانی، دستور مقدماتی تار و سه‌تار، تولدی دوباره و نیز آلبوم‌های تصویری: طلوع، بزرگداشت غلامحسین درویش، تولدی دوباره (آلبوم نهفت ۱) و تجلیل از نیم‌قرن فعالیت هنری محمدرضا لطفی (آلبوم نهفت 2)، توانسته است با آموزش و تربیت سه نسل از نوجوانان، در عرصه موسیقی کلاسیک ایران تأثیرات ارزنده برجای گذارد.

اعضای گروه نهفت در این آلبوم: جهانشاه صارمی (سرپرست گروه، تار، بم تار)، گلشن دانش (تار)، پریسا همایون‌فر (تار)، یاور طاهریان (سنتور)، حسین اینانلو (عود)، حسام اینانلو (کمانچه، قیچک آلتو)، المیرا مردانه (کمانچه)، مهدی نبوی (نی)، امیر شکرآبی (تمبک)، رضا فرهمند (نوازنده میهمان، دف)، پوریا اخواص (میهمان، خواننده) هستند.