به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله‌یاری   فومنی مدیرکل دفتر، روز  سه شنبه 24 مهرماه با برخی از مدیران آموزشگاه‌های آزاد موسیقی تهران در سالن جلسات بنیاد رودکی به گفت‌وگو نشست.

محمد اله‌یاری ابتدا ضمن خیرمقدم و تاکید بر تداوم جلسات اینچنینی برای هم فکری و بررسی مسائل پیرامون آموزشگاه‌های آزاد هنری گفت:  انشالله در ماه‌های آینده جلسه جامع‌تری با حضور نمایندگان دستگاه‌هایی خواهیم داشت که آموزشگاه‌های آزاد هنری نیاز به کمک آنها دارند.

در ادامه مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری به بیان مواردی پیرامون مالیات و معافیت مالیاتی، درجه‌بندی آموزشگاه‌های آزاد هنری، فقدان تعامل مدرس و آموزشگاه، لزوم صدور کارت‌های صلاحیت تدریس از سوی دفتر آموزش، برگزاری دوره‌های پیشرفته برای مدرسان آموزشگاه‌ها، صدور کارت مدیران مسئول آموزشگاه‌ها، تعیین سقف تعداد آموزشگاه‌ها برای هر شهرستان، در نظر گرفتن تسهیلات بانکی برای آموزشگاه‌ها، صدور مجوز آموزشگاه‌ها به صورت سامانه‌ای و... پرداختند و خواستار تداوم این جلسات به صورت منظم شدند.

سپس اله‌یاری با تایید موارد عنوان شده گفت: در بخش کارت صلاحیت تدریس مقدمات کار انجام شده و تمهیداتی در نظر گرفته شده است و سامانه کارت صلاحیت آماده فعالیت شده است.

وی در ادامه گفت: ما به دنبال ثبت اطلاعات به صورت الکترونیک هستیم و سامانه صدور مجوز و تمدید مجوز آموزشگاه‌ها نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش در خصوص درجه‌بندی آموزشگاه‌های آزاد هنری گفت:  ملاک‌های درجه‌بندی آموزشگاه‌ها در حال بازبینی است و پس از تایید در شورای مرکزی نظارت به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در خصوص شهریه‌های آموزشگاه‌های آزاد هنری گفت: در شورای نظارت، شهریه برای همه شهرها غیر از شهر تهران تعیین‌شده که اطلاع‌رسانی می‌شود.

اله‌یاری سپس در خصوص نام‌گذاری آموزشگاه‌های آزاد هنری و برگزاری دوره‌های پیشرفته کارگاهی و پرداخت تسهیلات به مدیران آموزشگاه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر حدود 550 آموزشگاه آزاد موسیقی در شهر تهران مشغول فعالیت هستند.