سرویس موسیقی هنر آنلاین: میلاد کیایی نوازنده سنتور درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین توضیح داد: چندی پیش کتاب "راز آشکار" را منتشر کردم که شامل 50 سال خاطرات هنری من است و به دو زبان فارسی و فرانسوی منتشر شد. به‌زودی بخش‌های حذف شده کتاب قبلی را در قالب یک اثر دیگر منتشر خواهم کرد.

او ادامه داد: هدفم از انتشار کتاب جدید آشنایی نسل جدید با زندگی هنرمندان موسیقی و مشاهداتم از فراز و فرود موسیقی ایران به زبان خاطره است. شرحی از زندگی و مرگ استاد امیرناصر افتتاح و محمودی خوانساری از جمله بخش‌های این کتاب است. من عنوان "دل به دریا زدن، دم نزدن می‌خواهد" را برای کتاب انتخاب کرده‌ام.

کیایی اضافه کرد: همچنین مشغول کار روی آلبوم تصویری "به یاد گل‌ها" هستم. این آلبوم شامل بخش‌هایی از اجراهای زنده در زمان نوجوانی در صداوسیمای آن زمان است که بازسازی کرده‌ام. البته این آلبوم فرمت ادیت‌شده "گل‌های" سابق است که به همان شکل تدوین و منتشر می‌شود. قرار بود این آلبوم را در اوایل سال آن را منتشر کنم که بنا به دلایلی انتشار آن به تعویق افتاد، اما به‌زودی روانه بازار موسیقی خواهد شد.

این نوازنده به حضور کمرنگ این روزهای خود در موسیقی اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم که باید محیط را برای جوان‌ها آماده کرد و فرصت بیشتری در اختیار آن‌ها گذاشت تا بتوانند استعدادهای خود را کشف و اجرا کنند تا به موفقیت برسند. ما نیز مانند گذشته امکان فعالیت مداوم را نداریم و سعی می‌کنیم آهسته و پیوسته فعالیت خود را پی بگیریم.

او تأکید کرد: البته این به معنی توقف و ساکن بودن نیست چون خود من همچنان به فعالیت ساخت آهنگ و یا تدریس به‌صورت گزیده مشغول هستم، اما وقت بیشتری را برای استراحت گذاشته‌ام و کمتر مانند گذشته فعالیت دارم.