سرویس موسیقی هنرآنلاین: در اواسط هفته‌ای که گذشت حسین زمان خواننده قدیمی موسیقی پاپ  پس از 16 سال ممنوع‌الفعالیت بودن، بار دیگر به جمع هنرمندان دارای مجوز پیوست.

زمان درباره این اتفاق به هنرآنلاین گفت: قطعاً خیلی خوشحالم که توانستم بعد از این‌همه سال مجدداً به فعالیت هنری خود بازگردم. از طرف دیگر به خاطر این‌همه سال دوری از هنر و کارهایی که پیش‌تر می‌توانستم انجام دهم تأسف می‌خورم. با این وجود قدر فرصت دوباره‌ برای دیدار با مردم در فضای هنری را می‌دانم.

زمان ادامه داد: خودم علت این‌همه سال عدم فعالیت را نمی‌دانم، چون خطایی مرتکب نشدم. من فقط تلاش کردم با زبان هنر، واقعیت‌های جامعه را که گاه تلخ و گاه شیرین هستند بیان کنم، اما برخی از این مسئله استقبال نکردند.

این خواننده اضافه کرد: من تنها به این اعتراض داشتم که باید شان یک هنرمند در صداوسیما ما حفظ شود و ساز نیز یک وسیله ممنوع نیست که آن را نمایش ندهند، اما آن‌ها مستقیم و غیرمستقیم به من می‌گفتند تو آوازت را بخوان به خوانندگی‌ات برس، ولی از آنجا که رسالت من چیز دیگری بود نتوانستم تنها به خواندن آواز بپردازم، چون معتقدم من به کمک مردم به این جایگاه رسیدم و نباید در هیچ شرایطی حق مردمم را زیر پا بگذارم.

او تأکید کرد: درست که 16 سال دوری از صحنه کم نیست و ممکن بود از ذهنم مردم دور شده باشم، اما بعد از انتشار خبر فعالیت دوباره‌ام، با سیل عظیم پیام‌ها در صفحه مجازی و تلفن همراهم روبه‌رو شدم که از داخل و خارج از کشور حضور مجدد در عرصه هنر را تبریک گفتند. این برایم ارزش بالایی داشت، چرا که فهمیدم باوجود این غیبت هنوز ته ذهن خیلی افراد مانده‌ام، گرچه راه سختی را در پیش دارم.

این هنرمند در ادامه گفت: من آدم ثروتمندی نیستم و اجرای کنسرت یا انتشار آلبوم هزینه‌های بالایی نیاز دارد. باید یک تهیه‌کننده یا اسپانسر را در کنار خود داشته باشید، اما باوجود شرایط فعلی من، یک سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد سراغ کسی برود که در بورس است و دردسری برایش به همراه ندارد. البته تمام تلاش خود را می‌کنم تا بتوانم مجدداً روی صحنه بروم.

این نوازنده افزود: در چهار سال اخیر توانستم حدود 9 قطعه را جمع کرده و به مرحله تولید برسانم که از میان این 9 کار با تلاش زیاد و البته مساعدت علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد  که به بنده خیلی محبت داشته‌اند، توانستم مجوز سه کار را دریافت کنم. "ای‌کاش"، "زندون" و .. از کارهای مجوزِ گرفته و آماده پخش است. قطعات دیگرم بانام "تو نباشی"، "به تو می‌رسم" و "فکر تو" نیز در بخش دریافت مجوز ترانه به مشکل خورده که به‌زودی رفع رجوع خواهد شد. سه قطعه نهایی با عناوین "دوراهی" ، "سراب" و " برادر جان" نیز مجوز شعر خود را دریافت کرده و منتظر دریافت مجوز موسیقی آن هستم. در این 9 قطعه با داوود رحمت الهی، بابک صحرایی، علی چراغعلی، رادین، علی احمدی فر، علی اکبر یاغی تبار،حامد حنیفی، میلاد اکبری، امین قباد و بابک زرین همکاری داشته‌ام.

او در پایان گفت: تمام منبع درآمد من در این مدت از تدریس بود که بعد از مدتی جلوی تدریس من نیز گرفته شد و مجبور شدم هزینه‌های زندگی‌ام را به‌سختی با مشاوره دادن در رشته‌های فنی کسب کنم.