به گزارش هنرآنلاین، فؤاد حجازی در پاسخ به این سؤال که اساساً موسیقی پاپ در جامعه ما وجود دارد گفت: این نوع از موسیقی‌ها در سال‌های 48 و 47 در ایران رشد داشت و موزیسین‌های ارامنه پاپ را با سازهای غربی اجرا می‌کردند.

سحر سخایی این سؤال که آیا موسیقی پاپ وجود خارجی دارد یا ما فقط اصواتی را می‌شنویم را پرسش بسیاری از موسیقی شناسان ذکر کرد و گفت: برخی از موسیقیدان‌ها بر این باورند که آن نوع از موسیقی پاپ که در ایران، مصر و ترکیه رواج دارد پاپ نیست. ایشان همچنین گفتند آن نوع از موسیقی که منسوب به پاپیولار هست از دهه 20 وارد ایران شده و پس از یک دوره فطرت، از سال‌های 74 و 75 دوره درخشانی را تجربه کرده.

حجازی می‌گوید پس از انقلاب و محدودیت‌هایی که برای موسیقی ایجاد شد موسیقی به سمت سرود می‌رود اما از دهه 70 فضای موسیقی تغییر می‌کند و از نقش‌های فریدون شهبازیان به نیکی یاد می‌شود. به‌گونه‌ای که موسیقی ما هنوز از دهه 70 تأثیر می‌گیرد.

حجازی سال‌های بین 85 تا 90 را سال‌های تکنولوژی و موسیقی زیرزمینی و ناشناختگی معرفی می‌کند. حجازی علت موسیقی پاپ امروز را که به سمت موسیقی ضعیف رفته، تکنولوژی می‌داند. او عمر و اعتبار این نوع از موسیقی‌های کم‌ارزش را کمتر از یک هفته ذکر می‌کند.

سحر سخایی موضوع‌های فرهنگی را موضوع‌هایی با بازده زمانی طولانی ذکر می‌کند به‌گونه‌ای که اظهار می‌کند نوع برخوردها و سیاست‌های نادرست دهه 60 و حتی عقب‌تر دهه 40 را شاید در این دهه باید شاهد باشیم.

حجازی موسیقی سنتی را جزء لاینفک موسیقی پاپ ذکر می‌کند و موسیقی پاپ را زیرمجموعه‌های موسیقی اصیل ایرانی می‌داند.

حجازی بر این باور است که به معنی واقعی کلمه، ما امروز موسیقی پاپ داریم و در ادامه می‌گوید هر موسیقی که مردم به دنبال آن بروند موسیقی پاپ خواهد بود.

در خلال برنامه  میلاد کیایی، بابک زرین و محمد اصفهانی نیز گفتند: هیچ دلیلی بر عدم تعامل بین موسیقی پاپ و اصیل ایرانی وجود ندارد.

یکشنبه‌شب‌های مجله شامگاهی شبکه چهار به شب موسیقی اختصاص دارد که با اجرای رضا مهدوی ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.