سرویس موسیقی هنرآنلاین: انیمیشن کوتاه "در تیررس" به کارگردانی مرضیه خیرخواه که تاکنون حضور موفقی را در جشنواره‌های بین‌المللی داشته است، در آخرین حضور خود در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ساوت‌همپتون در انگلیس در چهار رشته از جمله بهترین موسیقی انیمیشن نامزد شده است. این انیمیشن به مسائلی همچون محیط‌زیست، اجتماع و تردیدهای انسانی می‌پردازد.

امید رئیس‌دانا که موسیقی متن انیمیشن "در تیررس" را ساخته است، در مورد نحوه همکاری خود با این پروژه گفت: من به‌واسطه آقای بهروز شهامت که از پیشکسوتان صدا در سینمای ایران هستند با عوامل پروژه انیمیشن "در تیررس" آشنا شدم و در استودیوی ایشان و در مدت بسیار کوتاهی ضبط اثر را انجام دادیم.

این هنرمند در مورد ویژگی‌های موسیقی این انیمیشن عنوان کرد: معمولاً هنگام ساخت موسیقی فیلم تلاش می‌کنم اثری بسازم که در خدمت بیان قصه باشد. فکر می‌کنم آمیختگی موسیقی و روایت داستان باعث شد موسیقی کار موردتوجه داوران جشنواره ساوت‌همپتون قرار بگیرد.

او ادامه داد: انیمیشن "در تیررس" با تکنیک شن ساخته شده است. این انیمیشن قصه بسیار جالبی دارد و داستان سربازی را روایت می‌کند که در میدان جنگ در لوله تانک لانه پرنده‌ای را پیدا می‌کند. در طول داستان سعی شده تردیدهایی که کاراکتر اصلی با آن‌ها مواجه می‌شود را به نمایش بگذارد.

این هنرمند تاکید کرد: جشنواره ساوت‌همپتون که هفتمین دوره برگزار می‌شود بیشتر روی جوانان و به‌خصوص بررسی آثار دانشجویان و معرفی افراد برتر در این زمینه متمرکز است.

انیمیشن "در تیررس" علاوه بر موسیقی در سه بخش دیگر این جشنواره از جمله مرضیه خیرخواه در بخش (دستاورد هنری)، بهروز شهامت (صدا)، سارا عباسی (فیلم‌نامه) نیز نامزد شده است. این جشنواره در شش بخش از 17 تا 21 اکتبر برابر با 25 تا 29 مهرماه در انگلیس برگزار می شود. اسامی نامزدهای جشنواره پیش از آغاز این رویداد سینمایی اعلام شده است.

رئیس‌دانا که بیشتر در زمینه موسیقی فیلم و سریال شهرت دارد سال گذشته آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی "ابد و یک روز" به کارگردانی سعید روستایی را منتشر کرد.