سرویس موسیقی هنرآنلاین: غلامرضا صنعتگر خواننده درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: سال گذشته برای من سال خیلی خوبی نبود. بیشتر روزها را در بیمارستان گذراندم و به همین دلیل زمان‌های طلایی برای ساخت آثار موسیقایی را از دست دادم اما به هر حال بعد از آن اتفاقات سعی کردم یک سری برنامه‌ها و اهدافی را تعیین کنم. تلاش خواهم کرد عقب‌افتادگی‌های کاری‌ام را جبران کنم و امیدوارم بتوانم پس از ماه‌های محرم و صفر تور کنسرت‌هایم را برگزار کنم و فکر می‌کنم شکل‌گیری چنین اتفاقی برای حال و هوای من نیز بسیار خوب خواهد بود.

او در مورد فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: در حال حاضر مشغول ساخت قطعه‌ای عاشقانه با ترانه‌ای از استاد محمدعلی بهمنی هستم و آهنگسازی و تنظیم این قطعه را نیز خودم انجام داده‌ام. احساسم این است که حس و حال این قطعه با استقبال بسیار خوبی از جانب مخاطب مواجه شود. این کار به امید خدا پس از ماه‌های محرم و صفر منتشر خواهد شد. همچنین صحبت‌هایی برای همکاری با حوزه هنری انجام شده است و تصمیم داریم یک کار به سفارش حوزه انجام دهیم، اما هنوز جزییات آن قطعه مشخص نشده است.

خواننده قطعه پرطرفدار "میشه ضامنم بشی" در مورد طی شدن مراحل درمانی‌اش توضیح داد: من هفته گذشته به دلیل عوارض داروها عمل بسیار سنگینی داشتم و چند روز در بیمارستان بهمن بستری بودم. باوجود تمام سختی‌ها همچنان تلاش می‌کنم و روند درمانی‌ام پیگیری می‌کنم، اما گلایه‌هایی هم از مسئولینی دارم که با وعده‌هایی که هیچ‌وقت به آن‌ها عمل نکردند مثل اعزام به خارج از کشور برای طی مراحل درمانی و... جلو آمدند و متأسفانه سر قولشان نماندند. همچنین از مدیران و مسئولینی که از من برای اجرای سازمانی دعوت به عمل آوردند، اما با توجه به شرایط جسمی من تاکنون اقدام به تسویه‌حساب نکردند. امیدوارم این دوستان پیش از این‌که دیر شود نسبت به پرداخت تعهداتشان عمل کنند.

این هنرمند در مورد مسیری که موسیقی پاپ کشورمان تا به امروز طی کرده است عنوان کرد: موسیقی کشور به خیلی به من و هم‌نسل‌هایم که موسیقی سالم کار کردیم مدیون است، به خاطر این که باید از سد ممیزی‌های مختلف عبور می‌کردیم تا موسیقی فاخر در اختیار مخاطب قرار می‌دادیم. در حال حاضر اوضاع به‌کلی تغییر کرده است. من مخالف جلوگیری از فعالیت جوان‌ترها نیستم و اتفاقاً به نظرم همه باید فرصت ارائه آثارشان را داشته باشند، اما این‌که فقط یک عده محدود و خاص نبض بازار موسیقی را در دست بگیرند و کسانی که سالم و درست تا به امروز کار کرده‌اند، خانه‌نشین شوند، قابل‌قبول نیست. این مسئله درد بزرگی برای جامعه موسیقی است.

او ادامه داد: موسیقی‌ای که گذشته ساخته می‌شد کاملاً با امروز متفاوت است. متأسفانه ترانه‌هایی که امروز شنیده می‌شود به لحاظ تکنیکی و محتوایی در سطح قابل قبولی نیست و من به‌عنوان پدر اصلاً به فرزندم اجازه نخواهم داد که چنین آثاری را بشنود و ناخرسندم از این‌که تعدادی از افراد به‌صورت کاملاً انحصاری برگزاری کنسرت‌ها و انتشار آلبوم و... را در دست گرفته‌اند. مردم ما از شنیدن آثار سخیف خسته‌اند. زیبایی موسیقی در این است که گوش به سمت موسیقی کشیده شود نه این‌ که موسیقی به خورد گوش برود و من تنها کسی نیستم که از اوضاع گله دارد.

این خواننده در پایان گفت: امروز خواننده‌ها در کنسرت‌ها میکروفون را به سمت مردم می‌گیرند. در ماجرای پلی بک آثار در اجرای زنده، قرعه تنها به نام یک نفر افتاد، در حالی‌ که متأسفانه تعداد زیادی از خوانندگان قطعاتی را در کنسرت‌ها به این شیوه اجرا می‌کنند. به خاطر دارم مرحوم ناصر عبداللهی وقتی به‌صورت زنده در سالن اجرا می‌کرد سالن به لرزه می‌افتاد و مردم از شنیدن آن صدا به وجد می‌آمدند. موسیقی‌های که آن زمان ساخته می‌شد، احساسات مخاطب را درگیر می‌کرد. البته ما هنرمندان مؤلف و صاحب سبک کم نداریم، اما عمده آثار موسیقایی که امروز شنیده می‌شود در یک سبک و سیاق هستند.