سرویس موسیقی هنرآنلاین: مهرداد تیموری رهبر ارکستر مجلسی شرق درباره فضای آموزش موسیقی در کشورمان به هنرآنلاین گفت: دانشگاه‌های متعدد موسیقی و آموزشگاه‌های موسیقی بسیاری در ایران فعال هستند که فارغ‌التحصیلان و هنرآموزان آن‌ها تعدادشان بسیار است، اما نبود زمینه مناسب و فضای کافی برای کار این فارغ‌التحصیلان منجر به بروز بحرانی در فضای موسیقی ایران شده است.

تیموری در ادامه بیان کرد: نیازی نیست بایدها را به جوانان تحمیل کنیم، باید امکانات را در اختیار آن‌ها گذاشت و کارهای آنان را تماشا کرد. تمام تئوری‌هایی که در ایران آموزش داده می‌شوند تئوری‌های از سال 50 میلادی به بعد است. علت آن هم افرادی هستند که تئوری یاد گرفته‌اند، کتاب ترجمه کرده‌اند و فقط کتاب‌های مربوط به یک دوره را ترجمه کرده‌اند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در ایران هر کسی هشت ماه از یادگیریِ موسیقی‌اش بگذرد خودش سراغ درس دادن به دیگران می‌رود. برای همین هم فقط در شهر تهران 850 آموزشگاه موسیقی وجود دارد و سؤالی که ذهن من را درگیر کرده این است که چگونه به این آموزشگاه‌ها مجوز فعالیت می‌دهند.

تیموری تأکید کرد: در دانشگاه با تئوری سر و کار دارید در صورتی که سال‌ها باید موسیقی نواخت تا آن را یاد گرفت. تئوری تنها 10 درصد موسیقی را یاد می‌دهد بنابراین باید تجربه عملی کسب کرد.