سرویس موسیقی هنرآنلاین: سعید علیجانی رهبر ارکستر موسیقی نو درباره فعالیت‌های جدید این گروه به هنرآنلاین، گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری چند کنسرت هستیم که قرار است بعد از محرم و صفر برگزار شود. در یکی از این کنسرت‌ها به همراه علیرضا خیابانی (پیانو)، صنم قرچه داغی (ویولن‌سل) و اعضای ارکستر به صحنه می‌رویم.

رهبر ارکستر موسیقی نو افزود: به نظر من کلیت جامعه موسیقی به سمت عوام‌گرایی سوق پیدا کرده است که فقط شامل موسیقی کلاسیک نیست، بلکه همه ژانرهای موسیقی با این مشکل دست‌به‌گریبان هستند.

علیجانی تأکید کرد: به‌طور کلی شرایط موسیقی خوب نیست. البته اتفاقات خوبی مانند برگزاری جشنواره‌های مختلف اتفاق می‌افتد ولی کافی و مؤثر نیست. همه موزیسین‌ها فقط به فکر این هستند که مردم چه اثری دوست دارند. البته این موضوع مهم است ولی باید در اولویت دوم قرار داشته باشد.

رهبر ارکستر موسیقی نو در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه شرایط برای کار هنری جدی سخت شده است و شرایط اقتصادی و اجتماعی اوضاع موسیقی را سخت‌تر کرده است. در حوزه موسیقی سطح زیاد ولی در مقابل عمق کم شده است و این واقعاً فاجعه است، زیرا باید در آثار موسیقی عمق زیاد باشد، در نتیجه زمانی که این اتفاق می‌افتد اولین بازخورد آن عوام‌گرایی در این حوزه است.