به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این آلبوم، مراسم رونمایی از آلبوم " اینک دریچه‌ای به بیکرانگی " به آهنگسازی حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی و آواز اشکان کمانگری عصر روز جمعه 16 شهریورماه در شهر کتاب دانشگاه با اجرای علیرضا بدیع مجری تلویزیون برگزار شد.

در ابتدای مراسم علیرضا بدیع شرکت در چنین مراسمی را به‌مثابه مراسم کلنگ زنی پروژه‌های بین‌المللی دانست. او کمانگری را خواننده‌ای دانست که در انتخاب شعر وسواس و دقت ویژه‌ای دارد و در کنار حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی به‌عنوان آهنگساز موفق به تولید موسیقی متفکری شده‌اند. سپس مجری برنامه از حاضرین دعوت کرد تا اولین تیزر مربوط به مراحل تولید این آلبوم را ببینند. پس از پخش تیزر مجری از علیرضا میر علینقی منتقد موسیقی دعوت کرد برای ایراد سخنان خود رودرروی حضار قرار گیرد.

میر علینقی در ابتدای سخنان خود به علل حضور خود در این مراسم پرداخت و گفت: اکثر سی‌دی‌هایی که این روزها به دستم می‌رسد جز ریاضت‌هایی بی‌مزد و منت نبوده. ولی موسیقی این آلبوم بدون توضیحات اضافی و به دور از حاشیه خود را به گوش مخاطب می‌رساند. خوشحالم اثری می‌بینم که تک‌تک اعضایش، از آن حد پختگی عبور کردند و به بیان شخصی خود رسیدند.

میرعلی نقی از نحوه اطلاع‌رسانی در بروشور به‌شدت تعریف کرد و با توجه به اطلاعات دقیق موجود در بروشور این اثر را اثری دانست که از سال ۷۷ تاکنون مراحل ساخت آن طول کشیده است.

وی افزود: این اثر کاری است که مبتنی بر آثار روایی بوده و این نوع موسیقی میراث دار روزهای آغازین مکتب موسیقی روایی هستند. در ۱۲ قطعه این آلبوم یک خط سیر منطقی را دیدم و در آن از بیان سازی این اثر به‌واسطه موتیف‌های آن بسیار لذت بردم. اگر این آلبوم در زمانی که ساخته شده بود موفق به انتشار می‌شد، اثری بسیار پیشرو نسبت به زمان خود می‌بود.

او در پایان به خواننده اثر اشاره کرد و گفت: در این اثر جدای از یک صدای شخصی توانمندی شخصی‌سازی غیرقابل‌انکار دیده می‌شود.

پس از سخنان میرعلینقی با دعوت مجری برنامه دومین تیزر این آلبوم به سمع و نظر حاضرین رسید.

سخنران بعدی این مراسم دکتر کوثری استاد دانشگاه و مدیر انتشارات علمی و فرهنگی بود که با دعوت مجری به بیان سخنان خود پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: موسیقی سنتی ما راه‌های تازه‌ای را طی کرده و این مورد از این جهت حائز اهمیت است که این راه جدید برخلاف موسیقی دوران قاجار برای جوان امروزی حال‌آور است. این کار حرکتی نو محسوب و این نکته مثبتی به‌حساب می‌آید. این اثر ثابت می‌کند موسیقی سنتی هنوز از بین نرفته است و قادر به جذب مخاطب است.

بخش بعدی مراسم، پس از پخش سومین تیزر با دعوت مجری به حضور هنرمندانی که آلبوم مورد بحث را تولید کردند رو در روی حضار، اختصاص داشتند.

حامد فکوری، مقداد شاه‌حسینی و اشکان کمانگری هنرمندانی بودند که در ادامه برنامه با مخاطبین به گفت‌و‌گو ‌پرداختند.

مقداد شاه‌حسینی در ابتدای سخنان خود از همه دست‌اندرکاران این اثر به‌ویژه دکتر کوثری تشکر کرد. وی در ادامه از طراح گرافیک اثر مجید کاشانی و سایر هنرمندان نوازنده این اثر تشکر کرد.

در ادامه اشکان کمانگری گفت: در بهار ۹۳ به این گروه اضافه شده‌ام و مقبولیت و موفقیت این اثر را مدیون پختگی تک‌تک اعضا می‌دانم.

حامد فکوری آهنگساز اثر سخنران بخش دیگر این مراسم بود که به نقش مخاطب جدی در دلگرم ساختن هنرمندان برای تولید آثار جدی اشاره کرد.

وی در رابطه با علل تأخیر در انتشار اثر به بازار موسیقی اشاره کرد و گفت: سال‌ها طول کشید تا تهیه‌کننده‌ای در کنار ما قرار بگیرد که در ورای توجه به موسیقی عوام‌پسندانه به اثری تفکر محور توجه کند. مخاطب امروزی بیشتر جذب تک ترک‌ها می‌شود و فراموش کرده که یک آلبوم موسیقی مانند کتاب است و می‌بایست مانند کتاب از ابتدا تا انتهای آن را شنید.

در این قسمت از برنامه آریا عظیمی نژاد به‌عنوان مهمان به جمع سخنرانان اضافه شد. عظیمی‌نژاد طی سخنانی گفت: عرصه بیان هنری، عرصه آزادی عمل برای میل به تنوع و تولد جهان‌های دیگری است. مهم این است که دور هم هستیم و این تنوع باعث نوعی همزیستی مسالمت‌آمیز و تنوع شنیداری می‌شود.

پایان‌بخش مراسم رونمایی از آلبوم "اینک دریچه‌ای به بیکرانگی" جشن امضای آلبوم توسط آهنگسازان و خواننده‌ی این اثر بود.