سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم "حادثه عشق" با صدای مجتبی عسگری، موسیقی مهدی ایرانی و تنظیم فرهاد ابراهیم‌خانی به‌تازگی توسط موسسه آوای دلگشای شهرود منتشر شده است. در این آلبوم فرهاد ابراهیم‌خانی: نی، مهدی ایرانی: سه‌تار ، اصغر عربشاهی: تار، بامداد ملکی: تنبک، امیر رحمانی: سنتور، ترگل خلیقی: رباب، هوتن شرف بیانی: عود، حمیدرضا آفریده: کمانچه و قیچک، بیتا قاسمی: قیچک باس به‌عنوان نوازنده حضور دارند.

مراسم رونمایی این آلبوم روز پنجشنبه با حضور مجتبی عسگری خواننده، مهدی ایرانی آهنگساز، فرهاد ابراهیم‌خانی نوازنده نی، هوشنگ کاوسی منتقد موسیقی، امیر شریفی نوازنده و استاد دانشگاه و مظفر شفیعی مدرس آواز در خانه موسیقی برگزار شد.

کاوسی در ابتدای نشست ضمن خیرمقدم مراسم رونمایی از آلبوم "حادثه عشق" را آغاز کرد و گفت: این اثر اولین آلبوم رسمی مهدی ایرانی و حاصل بیش از 10 سال تلاش وی در مقام آهنگساز است.

او در ادامه به صدای مجتبی عسگری اشاره کرد که علیرغم جوانی صدایی پیرانه و پدرانه دارد. کاوسی همچنین به انتخاب تصانیف که همگی از آثار شعرای صاحب‌نام کلاسیک و معاصر اشاره کرد.

کاوسی "حادثه عشق" را آلبومی فاخر دانست که ضمن احترام به گوش موسیقیایی مخاطب باید آن را هم‌طراز آثار بزرگان موسیقی مخصوصاً محمدرضا شجریان دانست. او صدای مجتبی عسگری را تلفیقی از صدای هنرمندان مکتب اصفهان به‌ویژه مرحوم تاج و محمدرضا شجریان دانست.

 در ادامه از امیر شریفی نوازنده تار و استاد دانشگاه دعوت شد تا به ایراد سخنرانی بپردازد شریفی در ابتدای سخنان خود به وضعیت موسیقی ایران پرداخت. او حوزه موسیقی ایرانی را دچار بحران التقاط دانست و گفت: کم نیستند افرادی که سال‌ها در محضر اساتید تمام ظرایف موسیقی جدی را می‌آموزند اما نهایتاً در عرصه بازار موسیقی به‌واسطه دغدغه معاش به سمت موسیقی پاپ و یا عوام‌پسند می‌شوند.

شریفی تعداد اندک مخاطبین خاص موسیقی ایران را تنها سرمایه موسیقیدانان عرصه موسیقی جدی و کلاسیک دانست و افزود: موسیقی جدی در همه جای دنیا مخاطبانی دگراندیش و نخبه‌گرایانه و حداقلی دارد.

این نوازنده تار از ساده‌نگری و ساده گزینی به‌عنوان مهم‌ترین عامل جهت فتح اقتصادی بازار موسیقی یاد کرد و گفت: فرهنگ ایرانی فقط و فقط به دست ما ایرانیان امکان‌پذیر است.

پس از پایان سخنان شریفی دکتر کاووسی از حضور خبرنگاران تشکر کرد. و در ادامه از مجتبی عسگری خواننده اثر دعوت کرد برای بیان نظرات خود رودرروی مخاطبین قرار گیرد.

عسگری در ابتدای سخنان خود از حاضرین در سالن تشکر کرد و افزود: به‌زودی اثری را با همکاری استاد شریفی روانه بازار خواهد کرد. وی در ادامه از کلیه همراهان و تیم اجرایی آلبوم "حادثه عشق" تشکر کرد.

پس از سخنان عسگری، تریبون در اختیار مهدی ایرانی آهنگساز آلبوم "حادثه عشق" قرار گرفت. ایرانی در ابتدای سخنان خود خاطرنشان کرد: ضبط این آلبوم سال‌های زیادی به طول انجامید و سعی ما در تولید اثری شعر محور بود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این آلبوم اثری تجربی است و قضاوت نهایی درباره این اثر را بر عهده زمان است.

سخنران بعدی این مراسم مظفر شفیعی بود. شفیعی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از عوامل اثر به ذکر خاطره‌ای از مجتبی عسگری پرداخت. او گفت: روزی در خانه خانم ملک پور بودیم که صدای آقای عسگری را شنیدیم. صدای عسگری باعث شد بدون پر کردن فراخوان به کلاس‌های آقای شجریان راه پیدا کند.

در ادامه این مراسم فرهاد ابراهیم‌خانی نوازنده نی و تنظیم‌کننده رو درروی مخاطبین نشست و در ابتدای سخنان خود از همکاران خود در این اثر تشکر کرد و موسیقی را یک فعالیت گروهی دانست.

پایان‌بخش مراسم رونمایی آلبوم "حادثه عشق" پس از دقایقی تنفس، اجرای قطعاتی بداهه برگرفته از موسیقی این آلبوم توسط فرهاد ابراهیم‌خانی (نوازنده نی) و مجتبی عسگری (خواننده) بود.