سرویس موسیقی هنرآنلاین: چهارمین شب از اولین فستیوال موسیقی ققنوس با اجرای گروه کامکارها همراه شد.

 در این اجرا آهنگ‌هایی که سالیان سال شنوندگان علاقه‌مند به موسیقی ایرانی و محلی به‌ویژه کردی با آن‌ها خاطره دارند و در حافظه شنیداری‌شان هست، همچون "گل نیشان"، "وره یارم"، "قاسم خان"، "بیابان بی‌کران"، "در فراق"، "خانه‌ام ابری‌ست" و ... با بهترین صدابرداری به اجرا گذاشته شدند.

دیشب برای کامکارها و هواداران این گروه شب خاطره‌ها بود و گویی دفتری از خاطرات از ابتدا تا انتهای کنسرت به روی مخاطبین گشوده شد.

نورپردازی و ابعاد صحنه هم بر جذابیت‌های بصری این اجرا می‌افزود. شرایط این سالن به‌گونه‌ای بود که مخاطب چیزی را که سال‌ها حقش بود و آن شنیدن و دیدن اجرایی بی‌نقص است نظاره کرد.

از حاشیه‌های دیشب حضور گلاب آدینه هنرپیشه پیشکسوت تئاتر و سینما بود که با حضور در روی صحنه تندیس جشنواره ققنوس را به نمایندگی از گروه کامکارها به استاد بیژن کامکار اهدا کرد.

هوشنگ کامکار: مدیر هنری گروه، بیژن کامکار: خواننده و رباب، پشنگ کامکار: سنتور، قشنگ کامکار: سه تار، ارژنگ کامکار: تنبک، ارسلان کامکار: خواننده و عود، اردشیر کامکار: کمانچه، اردوان کامکار: سنتور، نیریز کامکار: تار، هانا کامکار: همخوان و دف، سهراب کامکار: کوبه‌ای، صبا کامکار: هم خوان، مریم ابراهیم پور: هم خوان، امیرناصر رنجبر: کمانچه، تارا کامکار: بندیر و تنبک اعضای گروه بزرگ کامکارها را تشکیل می‌دهند.

کنسرت شب گذشته کامکارها همچون روال گذشته شامل دو بخش "فارسی" و "کردی" بود که ابتدا بخش فارسی با آهنگ‌های "مقدمه ارکستر - اثر: اردوان کامکار" "بیابان بی کران - اثر: ارسلان کامکار - شعر: مولانا - خواننده: ارسلان و همخوانی هانا کامکار" "در فراق - اثر: حسن کامکار - شعر: پیام بهتاش - خواننده: ارسلان و هانا کامکار" "خانه‌ام ابریست - اثر ارسلان کامکار - شعر: نیما یوشیج - خواننده: ارسلان کامکار و با همخوانی مریم ابراهیم پور" "به یاد مادر - اثر: ارسلان کامکار - شعر: خیام - خواننده: ارسلان کامکار و همخوانی مریم ابراهیم پور" همراه بود.

بخش دوم اجرای دیشب که بخش کردی این کنسرت را تشکیل می‌داد با خوانندگی بیژن کامکار با استقبال بیشتری همراه بود که شامل، "ئاو له شتاوان: موسیقی فوکلوریک" "گل نیشان: موسیقی فوکلوریک" "گلاویژ و سنجانه: موسیقی فوکلوریک" "قاسم خان: موسیقی فوکلوریک" "وره یارم: اثر ارسلان کامکار" "ده سره به له نگه ر" می‌شد.

در مجموع اجرای شب گذشته کامکارها شبی فرح‌بخش برای حاضرین رقم زد.