هنرآنلاین: مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد ماه شهریور با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت در  مجتمع باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، ضمن ابراز خرسندی از حضور هنرمندان در این مراسم گفت: امروز یکی از دوستان باتوجه به اینکه خود بنده متولد شهریورماه هستم پیامی از خصوصیات متولدین این ماه را برایم ارسال کرد و من برای شما آن‌را می‌خوانم.

عظیمی بعد از خواندن ویژگی‌های این ماه در طالع‌بینی گفت: متاسفانه ما به تازگی دو هنرمند عزیز استاد انتظامی و استاد صندوقی را از دست دادیم برای آنها طلب مغرفت و آمرزش داریم، البته جا دارد در همینجا یک گلایه‌ای را درباره رسانه‌ها بیان کنم، آن هم اینکه برخی از این رسانه‌ها تفاوت میان هنرمندان چهره و غیرچهره قائل شده و برای تمامی مراسم‌های هنرمندان سرشناس پیش قدم شده اما برای هنرمندان دیگر حضوری بسیار کمرنگ دارند. متاسفانه این اتفاق برای مراسم استاد صندوقی نیز افتاد و رسانه‌ها توجه زیادی از خود نشان ندادند.

او ادامه داد: در هفته‌های گذشته جلسه‌ای با وزیر ارشاد درباره بودجه موسسه داشتیم. ایشان نگاه ویژه‌ای به موسسه دارند و برحمایت مادی و معنوی موسسه تاکید کردند. همچنین بازسازی ساختمان موسسه هم در حال انجام است. دو استودیوی صدا برای موسیقی و سینما در آنجا ساخته می‌شود و گالری و سالن اجتماعات هم داریم. دیروز هم با استاد دهلوی دیداری داشتیم و خوشبختانه اوضاع ایشان نسبت به سال گذشته بهتر است. علاوه بر این بزرگداشت استاد قاسم رفعتی را در هفته گذشته داشتیم که در تالار وحدت برگزار شد.

عظیمی اضافه کرد: روز چهارشنبه نیز مراسم بزرگداشت از خسرو سینایی را خواهیم داشت، خبر خوب هم این است که اعضای موسسه ما در حال حاضر تعدادشان بالاتر از 750 نفر رفته است که جای بس خوشحالی دارد. همچنین باید بگویم که ما در حال حاضر رکوردار در مبحث برگزاری جشن تولد برای هنرمندان هستیم و روز بیشتم شهریور وارد ششمین سال تاسیس آن خواهیم شد، ما هر ماه بصورت مداوم مراسم جشن تولد را داشتیم و در این میان برخی رسانه‌ها به تکراری بودن روند انتقاد کردند که باید بگویم شاید روال مراسم برای رسانه‌ها تکرار هر ماه باشد اما برای هنرمندان هر سال یک بار اتفاق می‌افتد، در هر صورت باید بگویم که اگر دوستان هنرمند پیشنهادی برای برگزاری مراسم دارند به ما انتقال بدهند.

حسن تقوی، گوهر خیراندیش، سیدرضا میرهاشمی، عباس مشهدی‌زاده، حبیب دهقان‌نسب، محمد احدی، هارون کریمی یشارانی، مسعود حسن‌خانی، محمد احمدی، خسرو نعمتی روشن، داوود جعفری امید، محمد ناصری‌پور، مهرزمان فخار منفرد، محمدعلی اسماعیلی متین، مهدی میرزاعلی، هوشنگ‌ توکلی، علی قلم‌سیاه، محمد سلمانی و علی اصغر اسکندری از حاضران در این مراسم بودند که به صورت جداگانه مورد تجلیل قرار گرفته و هدایای خود را دریافت کردند.