سرویس موسیقی هنرآنلاین: ژیوار شیخ‌الاسلام خواننده و سرپرست گروه ژیوار درباره فعالیت‌های جدید این گروه به هنرآنلاین، گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است بعد از ایام محرم و صفر در تهران و سنندج به اجرای برنامه بپردازیم.

سرپرست گروه ژیوار تأکید کرد: این کنسرت شامل دو بخش فارسی و کردی است که در بخش اول قطعاتی چون مقدمه راست پنجگاه، تصنیف من و خورشید، هشت ضربی همایون، کاروان، شهر خاموش و... اجرا می‌شود. بخش دوم به قطعات کردی اختصاص دارد و قرار است قطعات ده ضربی شور بر اساس موسیقی کرمانجی خراسان، والایار، هروایه، چهار مضراب همراه آواز، مقام سحری، قاسم خان، عزیز تو گلیم و.... برای مخاطبان اجرا شود.

این خواننده درباره اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این کنسرت‌ها سوگل خجسته (نی)، زهرا نادری (دف/دهل)، شیوا عابدی (کمانچه)، سانیتا طهماسب زمانیان (تار)، مژگان محمد حسینی (تنبک)، صبا جمالی (قانون)، یاسمین شاه‌حسینی (عود) از اعضا و نوازندگان گروه ژیوار هستند.

این خواننده درباره موسیقی بانوان تأکید کرد: موسیقی بانوان باید احیا شود. تعداد کمی از بانوان هنرمند در این حوزه فعالیت می‌کنند، زیرا شرایط برای برگزاری کنسرت مساعد نیست. البته تمام این شرایط را نباید تنها از سمت مسئولان بدانیم، زیرا خود هنرمندان هم به‌صورت جدی به موسیقی بانوان نگاه نمی‌کنند.

سرپرست گروه ژیوار در پایان گفت: در کنسرت‌هایی که برای بانوان برگزار می‌شود فقط قطعات تکراری اجرا می‌شود. البته در بیشتر مواقع خواسته مخاطبین است ولی باید کاری کنیم تا در کنسرت‌های بانوان هم موسیقی جدی ارائه شود.