سرویس موسیقی هنرآنلاین: بخش موسیقی دستگاهی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز یکشنبه در تالار رودکی به دو ساز عود و قانون اختصاص داشت و شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نهایی در مقابل هیئت داوران به رقابت پرداختند.

در این روز حسین بهروزى‌نیا، نگار بوبان، سعید نایب محمدی و محمد فیروزی هیئت داوران ساز عود و پریچهر خواجه، ملیحه سعیدی، مینا افتاده، سیامک آقایی و مجید کیانی هیئت داوران ساز قانون را تشکیل دادند.

بخش نخست این روز به ساز عود اختصاص داشت. در این قسمت شرکت‌کنندگان که در سه رده سنی الف، ب و ج تقسیم شده بودند، روی صحنه آمدند و نواختند. در ابتدا گروه سنی الف سازش برنامه اجرا کرد و به ترتیب آوین احمدی، آیدا احمدی پارسا، محمدرضا حسن خانی ریزی، محمدعلی سبزواری، آرمین صفاتی و نگین لشکری از این رده سنی روی صحنه حاضر شدند.

بعد از آن نوبت به گروه سنی ب رسید. عودنوازان این رده سنی شامل کوثر اسماعیلی، علی امیریان فرد، حجت فرجیان، بهادر قدیمی و امیررضا نصیری بودند. کوثر اسماعیلی به‌عنوان اولین نفر نواخت و سپس دیگر اعضای گروه سنی ب سازشان را به صدا درآوردند. گروه سنی ج برای ساز عود شرکت‌کننده‌ای در این بخش نداشت و رقابت عود نوازی در رده سنی ب به پایان رسید.

در قسمت دوم این روز به ساز قانون پرداخته شد و شرکت‌کنندگان آن در گروه سنی الف و ب با هم به رقابت پرداختند. این ساز شرکت‌کننده‌ای از رده سنی ج نداشت. گروه سنی الف به دو بخش الف ۱ و الف ۲ تقسیم شده بود. روناک رنج بین، گندم عربی نژاد مقدم، ستایش سادات موسوی وند و مایسا نادری در رده سنی الف ۱ و زهرا اسکندریان، فاطمه بهرامی، محیا سادات حسینی نژاد، مهشید حلبی، مهتا رژدام، نگار سوهانی، پریا فرهادی و سارا مجیدی نژاد در رده سنی الف ۲ حاضر بودند.

بی‌فاصله گروه سنی ب برای قانون نوازی آماده گشت. پنج شرکت‌کننده این رده سنی به ترتیب گلناز ادیب، ارشیا آغنده، آتنا عبداللهی دهکردی، نگار غفاری و حامد فرمانی نام داشتند که مقابل داوران اجرا کردند تا مورد قضاوت قرار بگیرند.

آیین اختتامیه جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش‌های موسیقی دستگاهی ایران و کلاسیک شامگاه یکشنبه 18 شهریورماه از ساعت 20 در تالار وحدت برگزار می‌شود.