به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در این رویداد که هنرمندان نامدار سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات میزبانی خانواده‌های شهدای مدافع حرم را بر عهده دارند، بخش اول سمفونی "پیروزی" توسط ارکستر سمفونیک تهران با آهنگسازی استاد مجید انتظامی به خانواده‌های مدافعان حرم تقدیم می‌شود.

اجرای پرفورمنسی به کارگردانی کامبیز بنان و با اجرای یاحا کاشانی بخش دیگری از این برنامه را تشکیل می‌دهد. در این مراسم در کنار اجرای زنده خوانندگان شناخته شده موسیقی، روایتی جذاب از شاهنامه فردوسی و تاریخ ایران با اجرای یکی از برجسته‌ترین نقالان کشور روی صحنه می‌رود.

در این رویداد، با هدف تجلیل هنرمندان برجسته کشور از صبر و استقامت خانواده‌های شهدای مدافع حرم به صورت نمادین از چندخانواده شهید مدافع حرم تجلیل می‌شود.

ابوطالب حسینی فینالیست برنامه "خنداننده شو"، در این مراسم به اجرای برنامه می‌پردازد. در حاشیه این رویداد، در سالن انتظار تالار وحدت، نمایشگاهی از آثار هنرمندان تجسمی ایران برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های کنگره سربداران می‌توان به رونمایی از جلد دوم کتاب "جون خادم المهدی" برترین اشعار شاعران ایران در وصف شهید محسن حججی اشاره کرد.

کنگره سربداران به همت موسسه‌ فرهنگی و هنری "کساء"و با مشارکت بنیاد رودکی ۱۲ شهریور از ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

در این رویداد خانواده‌های شهدای مدافع حرم ایران و جمعی از هنرمندان حضور دارند.