سرویس موسیقی هنرآنلاین: اجراهای دو بخش موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی کلاسیک دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از روز سه‌شنبه ششم شهریورماه در تالار رودکی تهران فعالیت خود را پی گرفته است.

روز چهارشنبه 7 شهریورماه سنتور نوازان دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان به ایستگاه پایانی نزدیک شدند. نوازندگان راه پیدا کرده به این بخش در حضور مینا افتاده، مجید کیانی، سیامک آقایی و رضا شفیعیان نواختند تا در نهایت از بهترین‌ها در شب اختتامیه این بخش تجلیل به عمل آید.

در این روز سنتورنوازان در سه بخش "الف" و "ب" و "ج" در تالار رودکی روی صحنه حاضر شدند.

در بخش نخست، نه نفر از شرکت‌کنندگان در رده سنی "الف یک" به رقابت پرداختند. کارن احمدی، آروین زندکریمی، علی رضا شکری باروق، آورین صیدی، آریا عباسی، دانیال عقل‌مندی، تارا قهرمانی، ماهان کاظمی، نیروانا نائیج در این بخش اجرا کردند.

کارن احمدی جزو نوازندگان نوابغ موسیقی کردستان در رده سنی الف است که سال‌های قبل نیز مقام آورده و کنسرتش نیز قرار است روز نهم شهریورماه برگزار شود، امسال نیز جزو شرکت‌کنندگان جشنواره بود.

شرکت‌کنندگان به نوبت روی صحنه آمدند و در محضر داوران تک‌نوازی کردند و در ادامه روند جشنواره به سوالات داوران پاسخ دادند.

یکی از حاشیه‌های این روز تصنیف‌خوانی یکی از شرکت‌کنندگان حین نوازندگی سنتور بود که بدون اجازه و استمرار در خواندن باعث شد تا داوران از او بخواهند اجرا خود را متوقف کند.

در ادامه نوبت به سنتورنوازان در بخش "الف دو" رسید. این بخش نیز با حضور 8 شرکت‌کننده برگزار شد و  سروش حاجی‌طالب، محمدرضا رحمانیان، مهرداد طهماسبی، علی قلی‌بیگی، پردیس سادات کشفی، فردین محمدی‌نژاد، پرنیان ممبری، سیدرضا هاشمی جریان یافت.

پس از تاملی کوتاه داوران جشنواره به تماشای سنتورنوازی در رده سنی "ب" نشستند. در این بخش مهران آقاخانی، فرهنگ بقایری، مرتضی تقوی آلاشتی، علی دوراندیش، سهیل دیاری بیدگلی، حمید رجبی کجیدی، شهریار قیدارپور، کیوان یزدانی به رقابت پرداختند.

گفتنی است کار سنتورنوازان جشنواره دوازدهم، در این بخش با اجرای محمدمیلاد زارع ابراهیم آباد، احمد سروش صدر، بابک مشیری، محسن میرزایی خلفه کندی در بخش "ج" پایان یافت.

در رده سنی ج بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان غیبت داشتند و از 8 شرکت‌کننده تنها 3 نفر حضور پیدا کرده بودند.