سرویس موسیقی هنرآنلاین: دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حال برگزاری است و این روزها به موسیقی نواحی می‌پردازد. داوران به اجراهای راه‌یافتگان به بخش نهایی هر یک از سازها گوش می‌سپارند تا از میان آن‌ها برگزیدگان را انتخاب و در اختتامیه جشنواره اعلام کنند.

ارسلان طیبی، مسلم فهیمی، فضل‌الله دهقان و محمدرضا اسحاقی، داوران موسیقی مازندران نظر خود را درباره اجراهای روز هشتم بیان کردند.

اجراها بسیار قدرتمند بود

ارسلان طیبی در مورد ارزیابی جشنواره توضیح داد: در این دوره جشنواره اجراها بسیار قدرتمند بود. رقابت‌ها بسیار تنگاتنگ بود. در این جشنواره تمام مراحل بر طبق نظم خاصی جلو رفته است.

او تأکید کرد: متأسفانه خستگی راه بر نوازندگان شهرستانی غلبه کرده بود و آن‌طور که انتظار می‌رفت ظاهر نشدند، اما در مجموع خوب بودند. به هر حال جشنواره باعث ایجاد انگیزه در جوانان موزیسین شده است و امیدوارم سال آینده هم با استقبال بیشتری از جانب شرکت‌کنندگان روبه‌رو شویم. انجمن موسیقی نیز تعهد و مسئولیت‌پذیری خود را در طول برگزاری جشنواره نشان داد.

انجمن موسیقی عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت

مسلم فهیمی درباره ارزیابی جشنواره توضیح داد: اجراها بسیار خوب بودند. با توجه به این که این جشنواره در دوازدهمین دوره خود به سر می‌برد اجراها بسیار قوی و قابل قبول بودند و سطح بالایی داشتند. انجمن موسیقی نیز عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت.

او ادامه داد: فکر می‌کنم بهتر است از اساتید در رشته‌های تخصصی خودشان استفاده شود. من معتقدم هر کس باید در زمینه تخصصی خودش کار کند. وجود نقص در هر جشنواره و فعالیتی طبیعی است، اما در کل فکر می‌کنم حسن‌های این جشنواره بسیار پررنگ‌تر است.

کیفیت اجراها رضایت‌بخش بود

فضل‌الله دهقان نیز در خصوص ارزیابی آثار جشنواره دوازدهم عنوان کرد: کیفیت اجراها رضایت‌بخش بود. شرکت‌کنندگان رده‌های سنی پایین بسیار پرتلاش ظاهر شدند. برگزاری جشنواره تأثیر مثبت خود را روی کار و تلاش جوانان گذاشته است. امیدوارم در آینده شاهد فضای بسیار درخشانی در موسیقی باشیم.

او ادامه داد: قطعاً اگر عملکرد تأثیرگذار انجمن موسیقی نبود فضای رقابتی این به‌خوبی شکل نمی‌گرفت.

پدیده‌های بسیار خوبی در این جشنواره داشتیم

محمدرضا اسحاقی در خصوص عملکرد جشنواره موسیقی جوان گفت: حضور باانگیزه و موفق جوانان جای بسی امیدواری است. فکر می‌کنم اهمیت دادن به موسیقی و هنری که در حال فراموشی است بسیار مهم است. ما پدیده‌های بسیار خوبی در این جشنواره داشتیم و این نشان می‌دهد در بخش آموزش عملکرد خوبی داشته‌ایم.

او ادامه داد: به هر حال برگزاری رقابت‌های سالم در پیشرفت موزیسین‌های جوان بسیار حائز اهمیت است و به نظر من انجمن موسیقی تا حدودی به اهداف خود رسیده است.

آئین اختتامیه بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، جمعه دوم شهریورماه با معرفی برگزیدگان این بخش در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این مراسم نفرات برتر بخش نواحی این دوره جشنواره، در سه رده سنی الف (15 تا 18 سال: متولدین سال‌های 1379 تا 1382)، ب (19 تا 23 سال: متولدین سال‌های 1374 تا 1378) و ج (24 تا 29 سال: متولدین سال‌های 1368 تا 1373) معرفی خواهند شد.

بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مردادماه با حضور 288 نوازنده و خواننده در بخش‌های مختلف در فرهنگسرای نیاوران آغاز شد و تا 1 شهریور ادامه خواهد داشت.

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مرداد تا 17 شهریور در دو بخش در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی برگزار می‌شود.