سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر ملی ایران با رهبری اسماعیل واثقی ۲۹ مردادماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت. این اجرا با حضور نوازندگان و سپس اسماعیل واثقی رهبر میهمان و امیرمحمد تفتی خواننده با قطعه "شیوه نوشین لبان" به آهنگسازی شیدا و با شعر فروغی بسطامی آغاز شد.

کنسرت ارکستر ملی با قطعه "کیه کیه در میزنه" با آهنگسازی و شعر شیدا ادامه پیدا کرد تا در قطعه سوم علی عابدین و کاوان کریمی تک‌نوازان سنتور در چهارمضراب به آهنگسازی اسماعیل واثقی هنرنمایی کنند.

بخش اول برنامه با قطعات "قرار" و "اختیار دل" با آهنگسازی و شعر عارف قزوینی و "زلف شکن‌شکن" با آهنگسازی و شعر شیدا به پایان رسید.

بخش دوم کنسرت ارکستر ملی بعد از دقایقی تنفس با قطعه فانتزی برای تار و ارکستر به آهنگسازی اسماعیل واثقی و هنرنمایی صبا طبخی تک‌نواز تار آغاز شد و در ادامه قطعات "شب مهتاب" با آهنگسازی و شعر شیدا، "تمنای دل" با آهنگسازی شیدا و شعری از سعدی، "بت چین" با آهنگسازی و شعر شیدا و همچنین قطعه "ماتم سرو" با آهنگسازی و شعر عارف قزوینی اجرا شد.

تمام قطعاتی که در این اجرا نواخته شد توسط اسماعیل واثقی تنظیم‌ شده بود.

ارکستر ملی با گروهی پنجاه و دو نفره با سازهایی از قبیل ویلن، آلتو، ویلنسل، فلوت، فاگوت، کلارینت، ابوا، نی، تار، سنتور، قانون، تنبک، کمانچه هنرنمایی کردند‌. همچنین حسن سهرابی و معصومه سعدی به‌عنوان معاون تولید هنر و آموزش و مدیر داخلی ارکستر ملی در کنار ارکستر ملی بودند‌.