به گزارش هنرآنلاین، کنسرت گروه نقش با عنوان "شش نثر و یک نظم" روز پنجشنبه 25 مرداد، ساعت 21 در تالار رودکی برگزار می‌شود.

امیر شریفی، نوازنده و مدرس تار و سه‌تار و سرپرست گروه نقش در مورد اجرای پیش رو گفت: از آنجایی که اعضای گروه علاوه بر توانمندی در حوزۀ گروه‌نوازی سال‌هاست روی تک‌نوازی و تحصیل ظرایف و دقایق این گرایش از اجرای موسیقی ایرانی مشغول تحصیل و اجرا هستند، در کنسرت اخیر خود به اجرا در این قالب خواهند پرداخت.

شریفی در ادامه در مورد جزییات اجرا توضیح داد: در این کنسرت شاهد اجرای شش تک‌نوازی "متر آزاد" (همانند نثر در ادب فارسی) و یک قطعه با "متر ثابت" (همانند نظم در شعر موزون فارسی) هستیم. این تک‌نوازی‌های طراحی‌شده و هدفمند بر اساس طرحی از اینجانب از پس چند ماه تمرین آمادۀ اجرا شده است.

وی افزود: اگرچه تک‌نوازی‌ها بر پایۀ توانمندی‌های شخصی هر یک از نوازندگان ساخته شده و با خِرد جمعی اعضای گروه پرداخته شده است، اما مؤلفه‌های اصلی هر یک از این تک‌نوازی‌ها و خط سیر کلی آن‌ها بر اساس مقتضیات طرح اولیه سامان پذیرفته است. مُد محوری مورد استفاده در این طرح "راست" است و به تبع آن تمام تک‌نوازی‌ها از این مُد محوری آغاز و به آن خاتمه می‌یابند.

او در پایان گفت: برای ایجاد وحدت و انسجامِ هرچه بیشترِ بخش‌های متعددِ این برنامه، ترجیع‌بندها و مفاصلی برای تبدیل هر یک از این فضاهای مُدال ساخته شده و به‌صورت گروهی اجرا می‌شود. قطعۀ منظوم آخر همانند اغلب ساخته‌های آهنگساز این گروه با توجه به امکانات فرمال و محتوای ثبت‌شده در رسالات قدیم موسیقی ایران ساخته شده است.

بلیت کنسرت گروه نقش  از طریق سایت ایران کنسرت (www.iranconcert.com) قابل تهیه است.