سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارسلان کامکار نوازنده، عضو گروه کامکارها و مایستر ارکستر سمفونیک تهران درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: به‌تازگی "کوچه‌های چوارباخ" را منتشر کرده‌ام و در اثر هوشنگ با نام "هیچ‌درهیچ" هم نواخته و خوانده‌ام. "کوچه‌های چوارباخ" نام محله‌ ما در سنندج بود، این اثر یک کنسرتو عود در سه قسمت است.

او ادامه داد: علاوه بر این مشغول ساخت یک سمفونی هستم که سه قسمت آن تمام شده و در نیمه‌های قسمت چهارم هستم. همچنین روی قطعه‌ "زمستان" اخوان ثالث کار کرده‌ام که در کنسرت خانوادگی‌مان اجرا کردیم. البته کارهایی نیز با گروه مشغول انجام هستیم.

کامکار درباره حضور در ارکستر سمفونیک تهران گفت: من به این ارکستر علاقه دارم و موسیقی سمفونیک را همپای موسیقی سنتی، محلی و کردی دوست دارم. ما با همه‌ کاستی‌هایش 30 سال در این ارکستر ماندیم تا این نهاد برای کسانی که الان کار می‌کنند، حفظ شود. من هم تا زمان بازنشستگی در این ارکستر ساز زدم، هرچند هنوز بازنشستگی‌ام درست نشده و با مشکلاتی مواجه است اما حالا خوشحالم چون این ارکستر پیشرفت کرده است.

او تأکید کرد: در دوره‌ای سطح‌ ارکستر سمفونیک متوسط بود، اما از یک زمان به بعد رهبرانی چون منوچهر صهبایی، ایرج صهبایی، شهرداد روحانی و رهبران خارجی به ارکستر آمدند و اجراها بهتر و ارکستر حرفه‌ای‌تر شد در نتیجه مردم با موسیقی‌های بهتر مواجه شدند. حالا شنونده‌هایمان شعور تشخیص موسیقی خوب و بد را دارند و باید مواظب باشید اجرای خوبی انجام دهید، چون متوجه‌ آن می‌شوند. قبل‌تر این‌طور نبود و هر چه می‌نواختید مخاطبان فکر می‌کردند همین هست که هست.