سرویس موسیقی هنرآنلاین: فرهاد فخرالدینی پس از مدت‌ها دوری از صحنه با حضور در ارکستر فرهنگ و هنر در قالب پروژه "شبی با فخر موسیقی ایران" به استیج تالار وحدت باز می‌گردد. این کنسرت به رهبری فرهاد فخرالدینی به عنوان رهبر مهمان و شهرام توکلی و علی اکبر قربانی رهبران ثابت، خوانندگی وحید تاج و مجتبی عسگری و تهیه‌کنندگی سوسن تقی‌پور 11 و 12 مردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

فرهاد فخرالدینی در خصوص قطعات گنجانده شده در این اجرا توضیح داد: اجرای آثار نوستالژی در همه جای دنیا رسم است. کشورهای مهم دنیا به داشته‌های‌شان افتخار می‌کنند و بارها و بارها آثار مهمِ آهنگ‌سازان مهم‌شان را تکرار می‌کنند. ما هنوز شعر سعدی و شعر حافظ را می‌خوانیم. نباید در را بست و کارهای خوب همیشه باید اجرا شوند. این آثار برای جوانان تازگی دارند و برای آنها بسیار جذاب هستند.

این هنرمند همچنین گفت: قطعه نخست کنسرت "سوئیت همایون" است که آن را حدود ۵۰ سال پیش ساختم. قطعه دوم هم اثری با عنوان "برای دخترم" نام دارد که آن را به یاد دختری که در سال‌های دور از دست دادم، ساخته بودم. شعر این اثر از فریدون مشیری است که آن را برای دختر خودش بهار مشیری سروده بود. قطعه "موج" با شعری از فریدون مشیری، سوئیت "ساوالان"، سوئیت "ابن سینا"، "آهنگ اشتیاق" با شعری از فریدون مشیری و "درد گنگ" با شعری از ابتهاج، "به یاد جوانی"، "خلیج فارس"، "بهار می‌شود"، "سرود بهار" هم از دیگر آثاری است که در این کنسرت اجرا می‌شوند. ‌

این آهنگساز برجسته همچنین در خصوص جزییات شکل‌گیری همکاری‌اش با ارکستر فرهنگ و هنر گفت: چندی پیش از اجراهای ارکستر فرهنگ و هنر به مدیریت سوسن تقی‌پور و رهبری شهرام توکلی و علی اکبر قربانی که وابسته به مرکز علمی و کاربردی واحد ۴۶ تهران است، دیدن کردم. اجرای نخست این گروه با هنرمند خوب آذربایجانی رامیز قلی‌اف و اجرای بعدی نیز با محمد معتمدی برگزار شد که هر ۲ برنامه اجراهای قابل توجه و خوبی بود. علی اکبر قربانی و شهرام توکلی از چندی پیش همکار من با ارکستر بودند و خانم تقی‌پور هم امکاناتی را فراهم آورد تا من بتوانم در این اجرا با ارکستر "فرهنگ و هنر" همکاری کنم. به هر حال  برای این کنسرت رپرتواری تدارک دیده شده که حاصل ۵۰ سال فعالیت من در عرصه موسیقی است.

این هنرمند ضمن ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده عنوان کرد: امیدوارم کنسرت پیش رو برنامه جامع و خوبی باشد. به هر صورت من بعد از چند سال وقفه روی صحنه می‌آیم و امیدوارم هنردوستان بیایند و این برنامه را ببینند که می‌دانم مورد توجه قرار خواهد گرفت. این کنسرت نتیجه ۵۰ سال فعالیت من در حوزه موسیقی است. من مشتاقانه در انتظار دیدار مردم هستم که وقتی برمی‌گردم چهره زیبای آنها را در سالن وحدت ببینم و لذت ببرم.

این کنسرت روز 11 و 12 مردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.