سرویس موسیقی هنرآنلاین: امین غفاری نوازنده و سولیست ویولن برای اولین بار در ایران به همراهی ارکستر فیلارمونیک باکو آذربایجان با اجرای قطعات کلاسیک و آذری و موسیقی فیلم به رهبری وحید علیپور به صحنه می‌رود.

غفاری درباره این کنسرت گفت: در این کنسرت آثاری از سارازات (زیگونروایزن) سنت سانس (روندو کاپریچیو) کرایسلر، امیرف، مونتی و...اجرا می‌شود.

او ادامه داد: خیلی خوشحالم که قرار است با ارکستر فیلارمونیک باکو در تالار وحدت سولو بنوازم و قطعاتی را که دوست دارم اجرا کنم. امیدوارم این اجرا مورد استقبال هنردوستان قرار بگیرد.

غفاری همچنین گفت: ما پیش از برگزاری این کنسرت در تیرماه اجرای موفقی را در تاریخ 22 تیرماه در شهر بجنورد داشتیم و در ادامه نیز کنسرت تهران و دیگر شهرها را خواهیم داشت. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و موسیقی بی کلام بیشتر مورد حمایت مسئولین و اصحاب رسانه قرار بگیرد.

این نوازنده اضافه کرد: ارکستر فلارمونیک باکو اردیبهشت سال 94 به سرپرستی و رهبری وحید علی پور تشکیل شد و از همان ابتدا با کنسرت‌های در سالن آکادمی موسیقی باکو کار خود را آغاز کرد. این ارکستر از 36 نوازنده تشکیل شده که ترکیب‌بندی آن‌ها برای این کنسرت به صورت زهی و بادی برنجی و چوبی و کوبه‌ای خواهد بود. اعضای گروه از نوازنده‌های جوان آذربایجان هستند که کنسرت‌های زیادی در قالب سولیست ارائه داده‌اند و مقام‌های مختلف در فستیوال‌های جهانی کسب کرده‌اند.

این کنسرت روز سه‌شنبه 23 مردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.