سرویس موسیقی هنرآنلاین: فریدون ناصحی موزیسین و نوازنده پیانو قرار است اواسط مردادماه در تالار وحدت آثار بزرگان موسیقی کلاسیک جهان را اجرا کند.

ناصحی درباره این اجرا به هنرآنلاین گفت: این اولین اجرای ما در سال جدید است. آخرین برنامه ما تیرماه سال گذشته بود. ما علاقه زیادی به برگزاری کنسرت داریم، اما این روزها آن‌طور که باید از برنامه‌ها استقبال نمی‌شود.

او ادامه داد: متأسفانه مردم جذب موسیقی‌های فست فودی شده‌اند و کمتر کسی سراغی از موسیقی‌های کلاسیک می‌رود. من مخالف این شکل از موسیقی‌ها نبوده و نیستم، اما به نظرم باید فرق بین موسیقی فاخر و غیر از آن مشخص شود تا در آینده مردم گوش موسیقایی خوبی داشته باشند.

ناصحی همچنین گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که امروز موسیقی با آن درگیر است و باعث افت آن در سطح جامعه شده، افزایش بی‌رویه آموزشگاه‌های موسیقی است که رو به‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. البته مسئله اصلی نه تعداد این آموزشگاه‌ها بلکه کیفیت درست و نظارت روی آن‌هاست. افراد زیادی را می‌شناسم که صرفاً به خاطر هزینه‌های پایین‌تری که این مراکز دریافت می‌کنند یا تبلیغات گسترده جذب آن‌ها شده‌اند.

این نوازنده پیانو اضافه کرد: ای‌کاش همگی جای تجارت کردن در موسیقی، دلسوز آن باشیم و بیشتر به آن توجه کنیم تا در آینده بتوانیم شاهد موزیسین‌های خوب در کشورمان باشیم.

او تأکید کرد: در این اجرا در بخش نخست، قطعه "کاپریج" به سبک مجاری از شوپن، "امپروم دو ماژور" از شوبرت، "سه اتود" از شوپن، "پرلود در دو دیزمینور" راخمانینوف، قطعه "زنگوله‌ها" از لیست و قطعه "شد خزان" از فرهت و بدیع‌زاده اجرا خواهد شد و در بخش دوم "24 پرلود" شوپن برای اولین بار در ایران در صحنه تالار وحدت اجرا خواهد شد.

این هنرمند در پایان گفت: به تمام علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک توصیه می‌کنم حتماً در این شکل از اجراها حضور پیدا کنند و خود فرق بین موسیقی خوب و عام را تمیز دهند.

کنسرت فریدون ناصحی جمعه 19 مردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.